Klient, jak go zdobyć i utrzymać?

Filed in Ciekawostki by on 21 marca 2013 0 Comments

W czasach stanu wojennego, gdy w sklepach brakowało towaru, nie liczyła się cena. Wówczas największym zwycięstwem był sam zakup poszukiwanego produktu. Dziś, kiedy półki sklepowe uginają się pod ciężarem różnorodnych artykułów, aby klient dokonał zakupu trzeba podsunąć mu najlepszą ofertę.

Pomysłów na atrakcyjne zakupy jest wiele. W pierwszej kolejności mamy tu do czynienia z walką cenową pomiędzy producentami, hurtownikami czy detalistami. To jednak nie koniec możliwości zdobycia i utrzymania przy sobie klienta.

Jak zdobyć klienta?

Zainteresowanie klienta swoją ofertą to bardzo trudne zadanie. Przede wszystkim ludzie przyzwyczajają się do niektórych rzeczy, w tym również do sklepów i nie zawsze chcą z nich rezygnować. Warto jednakże wspomnieć, że kolejną cechą charakterystyczną dla wielu ludzi jest oszczędność. Jeśli można coś kupić taniej, to z pewnością z tego skorzystamy. Na tym właśnie bazuje większość młodych i nieznanych jeszcze sklepów (choć nie tylko), zwłaszcza w internecie. Przykładem takiej zachęty cenowej są kupony rabatowe, które można znaleźć chociażby na stronie Małpikupon.pl. Wiele sklepów oferuje wysokie rabaty lub pieniądze na zakupy już za samą rejestrację. To doskonały sposób na zwrócenie uwagi klienta na sklep i jego asortyment.

Utrzymanie klienta, to również sztuka

Do utrzymania klienta przy sobie najczęściej stosowane są programy lojalnościowe. W najprostszej formie pozwalają one na zbieranie punktów, które można wymieniać, na nagrody lub rabaty. Można również spotkać się z programami, które za określoną ilość zakupionych produktów lub usług oferują kolejną gratis. Ponieważ ludzie uwielbiają zbieranie, zwłaszcza jeśli przekłada się ono na konkretne korzyści, programy tego typu cieszą się dużą popularnością, a sklepy i punkty usługowe za niewielką cenę zyskują stałych klientów.

Marketingowcom we wszystkich firmach znany jest także efekt tak zwanego „dziurawego wiadra”. Polega on na tym, że firma skupiając się na pozyskiwaniu nowych klientów zapomina o potrzebach starych. Dobrym przykładem mogą tu być operatorzy sieci komórkowych. Atrakcyjne warunki cenowe dotyczą najczęściej nowych klientów. Odczuć to można zwłaszcza, gdy ma się telefon na kartę. Nietrudno wtedy stracić klienta podkupionego przez inną sieć, oferującą lepsze warunki. A pozyskanie nowego kosztuje bardzo dużo. Może warto zatem o tym pomyśleć przed odejściem.

Podobne wpisy:

Tags: , , ,

About the Author ()

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *