Co zrobić, by ćwiczenie było przyjemnością?

Filed in Sport by on 6 stycznia 2013 0 Comments

Dziś kiedy króluje wizerunek szczupłych i pięknych ludzi, każdemu zależy na jak najlepszym wyglądzie. Niemal wszyscy mają za sobą co najmniej jedną dietę, która miała spowodować wyraźny spadek wagi. Niejeden też ma za sobą choćby krótki czas spędzony na intensywnych ćwiczeniach, które miały poprawić sylwetkę. Niestety zazwyczaj bardzo szybko pierwszy zapał mija, a potem… Co zatem zrobić, by ruch nie był przekleństwem a przyjemnym nawykiem? Poniżej postaramy się podsunąć kilka rad.

Wybierz to, co lubisz

Przede wszystkim należy wybierać taki rodzaj sportu jaki Ci najbardziej będzie odpowiadał. Zupełnym bezsensem jest zmuszanie się do chodzenia na fitness, skoro nie lubisz ćwiczyć w otoczeniu innych ludzi. Podobnie jeśli nie lubisz biegać nie ma co zmuszać się do codziennego joggingu. Najlepiej wybrać to, co się najbardziej lubi, ponieważ wtedy ćwiczenia nie są przymusem, ale sprawiają przyjemność.

W domu czy na dworze

Ruch na świeżym powietrzu to oczywiście najlepszy wybór, ale wiele osób zwłaszcza tych, z nadwagą ma opory, aby wyjść i biegać po parku pełnym spacerujących ludzi. Jeśli wolisz ćwiczyć w zaciszu domowym nic nie stoi na przeszkodzie. Jedną z możliwości jest zakup sprzętu do ćwiczenia w domu. Możesz wybrać się do sklepu lub poszukać w sieci chociażby rowerów stacjonarnych i wybrać jeden z niech. Dzięki takiemu urządzeniu można spokojnie ćwiczyć w domu a przy tym wypracować zauważalne rezultaty.

Razem czy osobno

Niektórzy uważają, że towarzystwo innych osób jest dla nich krępujące i wolą ćwiczyć sami. Inni natomiast są zdania, że znacznie łatwiej się zdyscyplinować mając obok siebie ćwiczącego kolegę lub koleżankę. Jeśli decydujesz się na ćwiczenie zadecyduj, czy chcesz robić to sam czy może w towarzystwie kogoś znajomego. Zdecydowanie warto również pomyśleć o osobie, która dysponuje podobną kondycją fizyczną do Ciebie. Obie strony będą czuły się niekomfortowo, gdy jedna z osób będzie musiała obniżać swoje tempo podczas rowerowej wycieczki, a druga forsować się na śmierć. Częste zmienianie obciążenia na siłowni także nie należy do najmilszych.

Niezależnie gdzie będziesz ćwiczył ani czy będziesz to robił sam czy w towarzystwie znajomych, najważniejsze jest, by ćwiczyć regularnie i nie poddawać się już po kilku pierwszych dniach. Silna wola z pewnością zaprocentuje na wiosnę!

Podobne wpisy:

Tags: , , ,

About the Author ()

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *