Aby dbać o organizm podczas menopauzy

Filed in Zdrowie by on 23 kwietnia 2013 0 Comments

Menopauza bez wątpienia jest dla każdej kobiety okresem na tyle trudnym, że wiele z kobiet patrzy w przyszłość z niepokojem.

Powszechnie przekwitanie jest postrzegane jako okres w którym kobieta jest nerwowa a w jej organizmie zachodzą znaczące zmiany. Jest to jednak okres normalny. Powszechnymi, i uznawanymi za najbardziej uciążliwe objawami są uderzenia gorąca, niespodziewane nocne poty, niepokój , rozdrażnienie czy nerwowość – trzeba je jakoś przeżyć. Prócz zmian fizjologicznych zachodzą także ogromne zmiany emocjonalne, z którymi kobiety często nie mogą sobie poradzić.

Istnieje wiele domowych metod, dzięki którym można tym objawom zapobiec. Typowym objawem dla menopauzy jest wyraźny spadek energii, któremu można zapobiec urozmaicając dietę dużą ilością warzyw i owoców.

Starajmy się zaufać żywności naturalnej, bez konserwantów

– one wcale nie pomagają zwalczyć przykrych objawów. Podczas przekwitania kości kobiety są także narażone na osteoporozę, a wszystko to dzięki ograniczonej wchłanialności wapnia. Powinnyśmy więc spożywać produkty bogate w wapń i zadbać o swoją aktywność fizyczną – na przykład regularnie spacerując z psem czy zapisując się na fitness. Aby zachować sprawność naszych szarych komórek wspomagajmy mózg regularnie pijąc zieloną herbatę, jedząc orzechy, brokuły, fasolę czy kapustę. Przyda się to jeśli zauważamy problemy z koncentracją i zapamiętywaniem.

Uderzenia gorąca, które męczą kobiety w najmniej oczekiwanych momentach to jeden z kluczowych objawów menopauzy. Aby zmniejszyć ich intensywność starajmy się utrzymać prawidłowy poziom hormonów i witamin w organizmie. Na poprawę nastroju, który lubi się psuć podczas menopauzy, zaleca się aktywność która przynosi nam przyjemność – a więc zakupy, bezpieczne zbliżenie intymne, spacery, czy gotowanie.

W okresie tak poważnych zmian hormonalnych dieta kobiet powinna być bogata w niezbędne witaminy. Do podstawowych produktów należy zaliczyć oleje roślinne – spożywane na zimno, więc dobrze jest umieścić w codziennym menu różnego rodzaju sałatki. Nie może zabraknąć także ryb (im więcej, tym lepiej), które są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe odpowiedzialne za obniżenie poziomu cholesterolu we krwi. Aby prawidłowo dbać o gospodarkę tłuszczową w organizmie, każda kobieta powinna także unikać tłustych mięs i kiełbas, potraw smażonych – zwłaszcza w dużej ilości tłuszczu.

W okresie menopauzy najwyższy czas odstawić także słodycze, natomiast należy je zastąpić warzywami i owocami – dostarczą błonnika, który jest zbawienny zwłaszcza w zwalczaniu otyłości.

więcej informacji znajdziesz na: http://www.e-menopauza.pl/

Podobne wpisy:

Tags: , , , ,

About the Author ()

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *