Wśród przedsiębiorców logo często jest traktowane jako zło konieczne. Nie doceniają jak wielką siłę na powodzenie biznesu może mieć jego dobry projekt logo, oraz jak bardzo zaszkodzić może logo niskiej jakości.
Czym zatem jest logo i jaką powinno spełniać funkcję?
Zadaniem logo jest wyróżnienie Cię z gąszczu konkurencji oraz przekazanie wielu pozytywnych skojarzeń opisujących Twój biznes. Logo powinno nadawać niepowtarzalną i interesującą tożsamość Twojej firmie. Sygnet czyli znak graficzny zawarty w logo powinien być charakterystycznym i przypisanym tylko Tobie elementem po którym w łatwy sposób będziesz rozpoznawany na rynku. Dobrze zaprojektowane logo Tworzy wokół Ciebie profesjonalną otoczkę, zachęca kontrahentów do podjęcia współpracy właśnie z Tobą. Logo powinno być również nawiązywać bądź kojarzyć się z konkretną branżą w której prowadzisz swój biznes. Nadawać właściwy wizerunek zgodny z oczekiwaniami klientów.
Czy każdy może zaprojektować mi logo?
Na rynku pojawia się coraz więcej firm prześcigających się w bardzo niskich ofertach na opracowanie projektu. Często jednak za niską ceną idzie również niska jakość oferowanych usług. Pamiętaj że logo powinno być tworzone tylko i wyłącznie przez profesjonalnych projektantów, często pozorna oszczędność na projekcie logo może okazać się być dla nas bardzo kosztowna, gdy zorientujemy się że nasze logo w oczach klientów nie jest odbierane najlepiej.
Projektowanie logo Warszawa to trudna sztuka ponieważ projekt powinien jednocześnie wpisywać się w kanony współczesnych trendów projektowych jak również spełniać wszystkie kryteria sztuki projektowania logotypów. Dlatego tak istotną decyzją jest to komu powierzysz opracowanie Twojego projektu.
Drastyczna zmiana?
Masz już swoje logo do którego jesteś bardzo przywiązany? Dodatkowo Twoi klienci są już do niego bardzo przywiązani. Co teraz?
Nie zawsze logo trzeba całkowicie „wymieniać”. Często wystarczy pewna korekta. Pozostawienie elementów wartościowych i zastąpienie tych nietrafionych lub po prostu niemodnych. Taka operacja nazywa się „rebranding” czyli odświeżenie wizerunku. W logo pozostaje niezmieniony jego charakter a zmiana zwykle jest kosmetyczna. Duże korporacje co jakiś czas zmieniają swoje logotypy tak by wpisywały się one w obecne trendy. Mimo tych zmian logo zwykle zachowuje swój pierwotny charakter i szybko adaptowany jest przez klientów.