Rynek e-commerce nieustannie ewoluuje i nic nie wskazuje na to, by ten trend miał się zmienić. Choć może się wydawać, że marketing internetowy jest przepełniony i ciężko jest się przebić ze względu na ogromną konkurencję, wciąż jest to potężny magnes na klientów i nadal jest miejsce na to, aby nowy sklep mógł działać.
Rozwój Internetu i technologii mobilnej sprzyja temu, że coraz częściej korzystamy z usług sklepów internetowych. Dzieje się tak w dużej mierze z ich dostępności. Z punktu widzenia konsumenta zakupy w sieci stają się synonimem wygody i oszczędzania czasu. Możemy kupić dane produkty i przeglądać oferty z dowolnego miejsca na świecie, o dowolnej porze, przez nieograniczoną ilość czasu i porównywać je z podobnymi produktami z innych sklepów wybierając najlepsze w najbardziej korzystnej cenie. Oprócz tego, że produkty są łatwo dostępne, w zasadzie wystarczy kilka kliknięć, żeby je mieć pod drzwiami następnego dnia. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że jeśli okażą się wadliwe lub niezgodne z oczekiwaniami- możemy je w równie łatwy sposób odesłać.
Co prawda, korzyści przedstawione powyżej odnoszą się do konsumentów i choć jest to niezależna zmienna, są oni przecież siłą napędową każdej usługi.
A jakie mogą być bezpośrednie korzyści z przeniesienia sklepu stacjonarnego do sieci? Po pierwsze: to się opłaca. Zdając się na sprzedaż internetową ograniczasz do minimum koszta związane z utrzymaniem biznesu. O ile przybędą nakłady związane z wysyłką, o tyle z pewnością sporą oszczędnością będzie brak konieczności wynajmowania/zakupu lokalu pod sklep stacjonarny oraz zatrudnianie dużej liczby pracowników. Druga sprawa: większe zyski. Sklep internetowy zarabia 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku, a nie tylko w godzinach otwarcia lokalnego punktu sprzedaży. Poza tym, internet jest źródłem wszelkich reklam. Promując określone produkty potencjalny klient, nawet z drugiego końca kraju, może kliknąć w ikonę i przenieść się bezpośrednio na stronę Twojego sklepu internetowego, co podniesie poziom rozpoznawalności i świadomości marki. Kolejna kwestia: wygoda. W sklepie internetowym można na bieżąco aktualizować ofertę, ceny, szybciej reagować na zmiany oraz niemal natychmiast odpowiadać na potrzeby klientów. Co więcej, tak jak konsument może dokonać zakupu online z dowolnego miejsca na świecie, tak Ty jako właściciel możesz śledzić obrót, trendy i statystyki sprzedaży bez konieczności bycia w tym samym, określonym miejscu.
Transakcja sprzedawca-konsument działa jak perpetum mobile. Sprawnie działający sklep internetowy z dokładnie przedstawionym asortymentem przyciąga klientów, którzy kupując zwiększają zyski firmy, która ma wówczas większe zasięgi, aby docierać do większego grona osób. Zadowolony z transakcji klient to gwarancja sukcesu handlowego sprzedawcy. ALE, aby sklep mógł sprawnie działać najpierw musi powstać i zostać odpowiednio zoptymalizować. Pamiętajmy, że Twój sklep jak większość sklepów internetowych startuje jako całkowicie anonimowa marka, która musi dopiero przekonać do siebie klientów. Sklep do działania potrzebuje mechanizmów bramki płatności i odpowiedniego operatora płatności internetowych. Nie bez znaczenia jest prowadzenie działań w różnych miejscach w sieci tzw. sprzedaży wielokanałowej np. w mediach społecznościowych czy pozycjonowanie SEO. W tym mogą pomóc Ci PROMOznawcy, którzy zaprojektują ciekawy design i wizualną identyfikację marki, zajmą się jego optymalizacją i pozycjonowaniem w sieci. Do dyspozycji są również fotografowie produktowi i komercyjni oraz copywriterzy, którzy pomogą stworzyć atrakcyjne opisy produktów zgodnie z wymogami SEO. Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę sklepu, zadzwoń lub skontaktuj się z PROMOznawcami za pośrednictwem maila, w którym podasz podstawowe informacje, a dostaniesz bezpłatną wycenę Twojego przyszłego sklepu internetowego.