Dla niektórych osób podróże to hobby, gdyż uwielbiają oni zwiedzać świat i nawet najskrytsze jego zakątki, jak również poznawać inne kultury. Inni wyjeżdżają w podróże tylko i wyłącznie w okresie wakacji, ferii lub po prostu na urlop. Natomiast jeszcze inni być może wcale nie lubią podróżować, ale są do tego zmuszeni poprzez swoją pracę i często muszą udawać się w wyjazdy służbowe. Wszystkie te osoby łączy jedna cecha – muszą oni korzystać z różnego rodzaju zakwaterowań. Trzeba przecież gdzieś się zatrzymać, bo nawet jeśli całymi dniami zwiedzamy nowe miejsca, to w nocy musimy położyć się spać i dać organizmowi odpocząć. Często korzysta się z kwater prywatnych, czyli pokoi do wynajęcia. Aczkolwiek jeszcze częściej korzysta się z hoteli, przy wyborze których należy jednak kierować się pewnymi kryteriami. Czym zatem powinien charakteryzować się dobry hotel?
Dobry hotel powinien dać swoim gościom poczucie komfortu i bezpieczeństwa. Wymarzoną sytuacją jest taka, w której goście czują się w danym hotelu tak dobrze, jak u siebie w domu, bo wówczas można mieć pewność, że chętnie w takie miejsce powrócą. Za takie poczucie odpowiedzialna jest przede wszystkim obsługa hotelowa. Wiadomym jest, że jeśli obsługa będzie niemiła, to i klienci nie będą takiego miejsca dobrze wspominać, a nie o to przecież chodzi. Obsługa powinna być zatem uprzejma i kierować się zasadą „nasz klient – nasz pan”.
Innym, bardzo zresztą ważnym czynnikiem, jest estetyka hotelu. Jeśli pokoje czy apartamenty w takim miejscu są schludne i czyste, to każdy gość doceni to i z pewnością nie pożałuje swojego wyboru. Jeśli natomiast goście będą czuli niechęć i dyskomfort do danego miejsca ze względu na nieład i nieporządek w nim panujący, to nie skorzystają po raz kolejny z takiej oferty. Cena hotelu jest również bardzo ważna i zdecydowanie powinna być adekwatna do warunków panujących w danym miejscu. Jeśli jest zawyżona jak na swoje standardy, to klienci odczują, iż koszta poniesiona przez nich są za wysokie jak na ich oczekiwania.
Hotel to jednak przede wszystkim ludzie, bo gdyby nie goście, to taka placówka nie miałaby żadnej racji bytu. Zatem jeśli chodzi o tę kwestię, to w dobrym hotelu powinno się także prowadzić odpowiednią politykę wobec niesfornych i nie odpowiednio zachowujących się gości. Jeśli bowiem dana grupa ludzi bądź nawet jedna osoba odbiera poczucie komfortu innym, to należy dbać o większość osób i nie dopuszczać do takich sytuacji. Może bowiem zdarzyć się tak, że ze względu na zaburzony spokój reszta gości nie będzie chciała więcej odwiedzić takiego miejsca, a przecież nie o to powinno się w hotelu dbać.