Kobieca szafa, jakakolwiek by nie była, zawsze jest za mała, zawsze nie ma w niej tego co powinno być według kobiet. Co więcej, sporo pań chciałoby mieć więcej odzieży, spodni, bluzek, dodatków, które z powodzeniem nadadzą się na wiele okazji. Z pewnością sporo dotychczasowych ciuchów można tak łączyć, by sprawdzały się, jako zupełnie nowe kreacje. Sklepy odzieżowe, targi, sklepy markowe i nie markowe, galerie handlowe, wszędzie spotykamy bluzki damskie. Kolorowe i białe, eleganckie i luźne, dla dorosłych i młodzieży. W różnorodnych cenach, zależnych od upodobań, marki, okresu. Stanową podstawę codziennego ubioru każdej z pań.
Bluzki damskie
Najtrudniejszy z tego wszystkiego jest wybór. Wiadomo, że praktycznie każda z pań znajdzie w końcu takie bluzki damskie, które je interesują, jednak sam wybór nie jest prosty. Przede wszystkim trzeba przejrzeć wiele sklepów, centrów handlowych lub nawet stron internetowych, by znaleźć interesująca nas odzież. Kobiety z reguły mają duży problem z określeniem tego, co je interesuje, najczęściej bluzki damskie muszą po prostu „wpaść w oko”, zostać zauważone. Nic dziwnego więc, że w wielu sklepach, czy nawet na stronach internetowych, znajdują się ubrania dość mocno wyeksponowane, zaznaczone, wyróżnione, po to tylko, by panie zwróciły na nie uwagę. Dopiero gdzieś dużo niżej znajduje się cena, która zaskoczy pozytywnie lub negatywnie.
W przypadku kategorii bluzki damskie, problem często dotyczy rozmiarów. Mimo teoretycznie uniwersalnej rozmiarówki, niewiele sklepów może się nią pochwalić. Rozmiary XS, S, M, L i większe nierzadko inaczej prezentują się w różnych sklepach, przez co robienie zakupów „na oko” jest niezwykle trudne. Stąd też trend, by w sklepach internetowych wymiary były maksymalnie dobrze rozpisane, by kobieta miała możliwość zweryfikowania, czy dane bluzki damskie będą jej pasowały. Zauważyć też można trent następujący, panie przymierzają odzież w sklepach tradycyjnych a zakupów dokonują przez Internet.
Jest to spowodowane przede wszystkim kosztami a także możliwością porównania cen w wielu sklepach. W ten sposób sklepy tradycyjne niestety tracą klientów. Internet, to jest zagrożenie dla standardowych punktów sprzedaży. Jednak mnogość towarów, jaką otrzymują konsumenci, jest nieporównywalnie większe, niż w sklepach tradycyjnych. Koszty także są niższe (tańsze utrzymanie, brak czynszów), stąd takie ich powodzenie.