Analiza witryny internetowej pod kątem czynników, które w największym stopniu decydują o jej pozycji w wyszukiwarce internetowej, na przykład w wyszukiwarce Google, to najprostszy sposób na określenie podstawowych wad istniejącego serwisu. Darmowy audyt SEO pomoże w zdiagnozowaniu istniejących wad, wskaże również jasne sposoby na poprawę aktualnej pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach, a tym samym na zwiększenie jej popularności wśród statystycznych użytkowników Internetu. Przeprowadzenie darmowego audytu SEO to pierwszy krok przez rozpoczęciem pozycjonowania strony w sieci. Wcześniejsze usunięcie ewentualnych błędów i ogólna optymalizacja strony pod kątem działania wyszukiwarek, pomoże bowiem w osiągnięciu lepszych i szybszych efektów w czasie pozycjonowania witryny internetowej.
Kiedy najlepiej zdecydować się na przeprowadzenie płatnego lub darmowego audytu SEO? Istnieją dwie doskonałe okazje do przeprowadzenia audytu. Pierwsza z nich to moment, gdy planujemy rozpocząć pozycjonowanie strony internetowej. Druga, gdy zauważymy spadek aktywności użytkowników, którzy dotychczas odwiedzali serwis internetowy. Jeśli ruch organiczny, pochodzący z wyszukiwarek internetowych wyraźnie spada, to najlepszy moment by przeprowadzić darmowy audyt SEO i zobaczyć, jaka może być przyczyna zaistnienia tego typu sytuacji. Wykonanie audytu może przydać się również do oceny świeżości strony internetowej. Jeśli witryna znajduje się w sieci od kilku lat, możemy być niemal pewni, że niektóre jej elementy stały się zwyczajnie przestarzałe i należałoby je zaktualizować. Przeprowadzenie audytu może w tym pomóc, zwłaszcza jeśli chodzi o weryfikacje zgodności strony z aktualnymi standardami wyszukiwarek internetowych.
Darmowy audyt SEO warto wykonać zawsze wtedy, gdy zamierzamy przystąpić do działań, których ostatecznym celem ma być zwiększenie ruchu na stronie internetowej, zwiększenie liczby odwiedzin i ogólna poprawa lokaty strony na liście popularnych wyszukiwarek internetowych. Audyt warto przeprowadzić także po wprowadzeniu zmian, które wpływają na wygląd witryny lub jej konstrukcję. Dzięki temu łatwo sprawdzić, czy wprowadzone zmiany nie wpłynęły w negatywny sposób na ocenę strony przez wyszukiwarki internetowe. Co warte podkreślenia, z darmowego audytu SEO może skorzystać każdy właściciel serwisu internetowego. Tego typu audyt warto przeprowadzić zawsze przed zleceniem firmie zewnętrznej przeprowadzenia optymalizacji strony i rozpoczęcia jej pozycjonowania. Dzięki temu, właściciel serwisu internetowego może porównać stan wcześniejszy z aktualnym i w ten sposób sprawdzić, czy wprowadzono jakiekolwiek zmiany i czy przyniosły one oczekiwany efekt.