Zapewne wiele osób obserwuje, że w ostatnich latach nastąpił wzrost wartości sprzedaży za pośrednictwem sklepów internetowych. Nie da się ukryć, że zwiększyła się także sama liczba sklepów. Jeszcze kilkanaście lat temu nikt nawet nie myślał o kupowaniu w Internecie. W chwili obecnej naprawdę trudno jest znaleźć osobę, która przynajmniej nie słyszała o tego typu formie sprzedaży.
Jakie korzyści ma z tego Sprzedawca?
Zasadnicze pytanie jakie stawia sobie wielu Sprzedawców, którzy zaczynają swoją przygodę w branży dotyczy korzyści jakie może dawać taki sklep. W pierwszej kolejności należy wymienić w tym przypadku oczywiście koszty utrzymania. Chyba nawet nie można pod tym względem porównywać sklepu stacjonarnego i sklepu online. Otwierając salon stacjonarny musimy się liczyć przede wszystkim z comiesięcznym czynszem a także bieżącymi rachunkami. Koszty te są w dużej mierze zależne od lokalizacji. Jeżeli celujemy w bardziej popularna lokalizację to automatycznie rosną także koszty. A jak to wygląda w przypadku sklepu internetowego? Tak naprawdę wystarczy wejść na przykład na stronę http://x13.pl żeby przekonać się, że jest to wydatek wręcz śmieszny. I, co warte podkreślenia, ponosimy go tylko raz.
Drugą kwestią jest oczywiście koszt zatrudnienia Pracowników. Aby salon stacjonarny mógł prawidłowo funkcjonować potrzebne są przynajmniej dwie osoby. A to z kolei generuje kolejne koszty. Obok czynszu musimy przecież odłożyć pieniądze na pensję dla Pracowników. Nie wspominając już nawet o nadzorze jaki musimy nad nimi sprawować. Im więcej osób w zespole tym więcej czasu właściciel poświęcać na doglądanie interesu. Przynajmniej w początkowym etapie funkcjonowania. Sklep internetowy może prowadzić w zasadzie tylko jedna osoba. Nie będzie stanowiło to dla niej najmniejszego problemu. Nie trzeba chyba mówić jakie oszczędności generuje taki właśnie stan rzeczy. To kolejny punkt, w którym sklep internetowy jest lepszy od stacjonarnego.
A co na to Klienci?
Warto teraz, choć na chwilę, przyjrzeć się korzyściom jakie mogą z zakupów internetowych czerpać Klienci. Wydawać by się mogło, że korzyści nie ma w ogóle. Że jest tylko niepewność. Przecież muszą kupować towar, którego nie widzą w rzeczywistości. A co więcej składać zamówienie u ludzi, z którymi nawet nie mają możliwości kontaktu na żywo. Gdzie tu korzyści? Oczywiście w cenie. Każdy z nas zdaje sobie doskonale sprawę, że skoro koszty utrzymania sklepu internetowego są o wiele niższe to automatycznie Sprzedawca może zaproponować Klientom ofertę, która odciągnie ich od tradycyjnych sklepów. Cena niższa o 20% to tak naprawdę kolosalne pieniądze, które zostają w kieszeni Konsumenta. Co więcej nie traci na tym Sprzedawca gdyż poziom marży może mieć na takim samym poziomie co „tradycyjny” Sprzedawca. Sklep internetowy to zatem doskonały interes dla obu stron.
Czas na zmiany
Powyższe argumenty dosyć dobitnie przekonują, że opłaca się otwierać sklepy internetowe, do których tak naprawdę należy przyszłość. Nawet niepewni w tej chwili Klienci w końcu przekonają się do tej formy zakupów. A jeżeli dokonają choć jednej udanej transakcji to możemy mieć pewność, że nie tylko wrócą do naszego sklepu ponownie ale jeszcze przyprowadzą ze sobą znajomych.