Nazywam się Michał Lembicz, jestem założycielem Agencji Interaktywnej GLORI IMAGE do której należy grupa Pozycjonerzy24. Dzisiaj chciałbym powiedzieć trochę o pozycjonowaniu stron internetowych z akcentem na wyszukiwarkę Google. Parę lat temu ta branża była kopalnią złota – Mało osób zajmowało się promocją internetową, nie było tak drastycznych warunków jakie trzeba spełniać żeby strona systematycznie awansowała w pozycjach oraz – Co moim zdaniem jest największym problemem – Nie było tak wielu nierzetelnych firm/osób w tej branży.
Skuteczne pozycjonowanie
Widoczny po lewej stronie Ninja odzwierciedla skuteczne pozycjonowanie – cierpliwe i nie zostawia po sobie widocznych śladów. Codziennie grupa Pozycjonerzy24 otrzymuje od 5 do 20 zapytań z czego w ciągu miesiąca zawieramy umowy z 3-5 firmami. Nie jest to dobry wynik patrząc na proporcje, ale nas całkowicie zadowala ponieważ nie liczy się ilość klientów a wywiązanie z działań. Oczywiście moglibyśmy dać ofertę na pozycjonowanie jaką otrzymują klienci od niektórych firm SEO – 30zł za słowo kluczowe brzmi znacznie lepiej niż proponowane przez nas 170zł netto prawda?
Tylko my nie proponujemy słów kluczowych które generują mały ruch (a w niektórych przypadkach z jakimi się spotkaliśmy nie generują go wcale). My proponujemy słowa kluczowe generujące ruch, które nie są tak łatwe do wypromowania i liczą się z kosztami z naszej strony. Tylko niewiedza ludzka sprawia, że człowiek widząc 20 słów kluczowych (bez wartości) za 600zł a 5 słów kluczowych za 700zł netto wybiera…Wiadomo którą opcję.
Drugą kwestią jest to co wspomniałem na początku – Kiedyś pozycjonowanie było prostym zajęciem a obecnie wymaga bardzo dużo analiz, testów, czytania blogów i for tematycznych itd. To co odróżnia profesjonalistów od amatorów to czas przeznaczony na zgłębianie wiedzy. Ja codziennie godzinę poświęcam na blogi i fora + wieczorem już odprężenie przy książkach dotyczących SEO. Jak pozycjonowanie ma być skuteczne skoro jest realizowane na podstawie danych sprzed 2 bądź 3 lat?
Myślenie nie boli
Myślenie nie boli – Taka powinna być myśl przewodnia podczas wybierania firmy do pozycjonowania czy każdej innej usługi. Dlaczego podczas budowy domu wybiera się firmę oferującą droższą cenę za usługę niż najniższa? Bezpieczeństwo i jakość – To priorytety jeśli chodzi o rodzinne gniazdko i na tym ludzie nie chcą oszczędzać prawda? Dlaczego zatem jeśli chodzi o pozyskanie klientów firmy już chce się wydać jak najmniej? Czy jeśli wydasz na reklamę 1000zł miesięcznie która wygeneruje Ci zyski w wysokości 3000zł miesięcznie to będziesz niezadowolony?
Dobre agencje marketingowe odróżnisz od tych gorszych tym, że:
- Mają czytelne warunki umowy, a w przypadku jak jest coś „gratis” to jest to czytelnie zapisane, a nie bełkotem prawniczym.
- Proponują słowa kluczowe generujące wartościowy ruch, a nie dużą ilość wziętą z kosmosu która klientowi nic nie da.
- Mają własne wysokie pozycje w wyszukiwarce – Jak można oferować coś czego się nie stosuje dla siebie?
Poznasz firmę oferującą rzetelne pozycjonowanie po tym, że do słów kluczowych załączy miesięczną liczbę wyszukiwań wedle Google – Jak nie to samemu trzeba to sprawdzić, żeby nie wyszło że „atrakcyjna cena” jest w rzeczywistości nie warta złotówki. Proszę o myślenie zarówno w wyborze firm SEO jak i w życiu…Pomoże to w podjęciu dobrych decyzji które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się gorsze od pozostałych.