Powoli mija dzień. Słońce przygasa na horyzontem, świat pogrąża się w półmroku. Jest zima i noc zapada wcześnie. Rodzina wraca samochodem z krótkiego wypadu w góry. Najgorsza część trasy – górskie przełęcze – jest już za nimi. Mimo śniegu na drodze udało się je przejechać bezpiecznie. Ostatnia część trasy – nizinna. Pokusa zrobienia skrótu bocznymi drogami – przez pola i nieliczne wioski. Jest już późno więc tym większa. Noc, zima i śnieg nie sprzyjają podróżnym. Odszukanie właściwej trasy wymaga kilkukrotnego zawracania na wąskiej drodze. Bardzo szybko okazuje się, że z jednej opony uciekło powietrze – została przebita na jednym z poboczy. Stają w środku pustkowia. Konieczna jest wymiana opony w kompletnych ciemnościach…
Powyżej opisana sytuacja może przydarzyć się każdemu. Nieodzownym elementem wyposażenia samochodu jest odpowiednia latarka. Obowiązkowo musimy w Polsce musimy wozić trójkąt ostrzegawczy i gaśnicę, W Czechach kamizelkę odblaskową a w Niemczech apteczkę zgodną z normą DIN. O ile sens trójkąta ostrzegawczego jest niepodważalny to szanse zastosowania z sukcesem małej gaśnicy są raczej nikłe. Dużo więcej korzyści przyniesie wożenie latarki, która nie tylko pomoże przy nocnych naprawach samochodu ale posłuży również za przenośne światło sygnalizacyjno-ostrzegawcze oraz pozwoli sprawniej udzielić pomocy innym kierowcom.
Jaka latarka będzie najodpowiedniejsza do samochodu?
Na wstępie podarować można sobie kupowanie tanich plastikowych latarek z marketu. Plastikowe obudowy mają tendencję do samoistnego rozkręcania i pękania od wstrząsów występujących w nadwozi pojazdu. W zimie latarka oparta na zwykłej żarówce i bateriach alkalicznych będzie ledwo się świecić z powodu wpływu temperatury na procesy fizyczne w bateriach. Aby mieć pewność użycia w każdej sytuacji należy zainwestować w solidną latarkę aluminiową z nowoczesną diodą LED ze sterownikiem elektronicznym. Latarka taka powinna posiadać kilka trybów, w tym migający. Dostępne są latarki posiadające naw 8 trybów w tym nadawanie sygnału SOS, symulowanie świateł ostrzegawczych pojazdów specjalnych, sygnałowe, wolne i szybkie miganie . Nowoczesna technologia umożliwia uzyskanie z małej obudowy i nawet jednej baterii AA dużej ilości światła. Zastosowanie baterii litowych (są też w rozmiarze AA) umożliwi użycie latarki nawet w czasie dużych mrozów, nawet jeżeli przeleży w samochodzie wiele dni. W czasie lata i upałów lepiej stosować zwykłe tańsze baterie alkaliczne.