Już w latach 60 – tych ubiegłego wieku Marshall McLuhan przewidział powstanie społeczeństwa informacyjnego, społeczeństwa nastawionego na bieżące pozyskiwanie informacji oraz przetwarzanie ich. I tak się w rzeczywistości stało a informacja stała się towarem. I to w dodatku dość dobrze opłacanym.
W dzisiejszym świecie nie mogłaby jednak istnieć bez rozrywki.
Albowiem to właśnie rozrywka przyciąga przed ekrany telewizorów a także do internetu największe rzesze ludzi. Ludzi, którzy w czasach kryzysu nie rzadko pracują po kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt godzin dziennie pozostawiając sobie tylko trzy lub cztery godziny na sen. Tego, bowiem wymaga ich sytuacja finansowa, która z roku na rok jest, co raz gorsza. Dlatego, też po ciężkiej pracy lubią oni najbardziej skupić się na rozrywce, która w dzisiejszym świecie jest ogólnie powszechna i dostępna.
Powstaje, zatem pytanie gdzie ją możemy znaleźć?
I tu odpowiedź jest znacznie prostsza niż mogłoby się nam na początku wydawać. Albowiem rozrywka jest dostępna praktycznie wszędzie. A najbardziej w środkach masowego przekazu, które wykorzystujemy, na co dzień. A zatem w internecie, w telewizji a także w medium towarzyszącym, jakim obecnie jest radio. Tam właśnie jest najwięcej wszelkiego rodzaju rozrywki.
Można nawet powiedzieć, że opanowała ona te media. W internecie jest dostępna na licznych witrynach internetowych ze śmiesznymi zdjęciami, filmami itp., na portalach społecznościowych a także w formie prostych komiksów, które również w sieci są bardzo popularne. W telewizji jest cała masa programów rozrywkowych. Nie tylko tych nazywanych talk – showami gdzie występują celebry ci lub osoby postronne, które po prostu chcą być śmieszne i chcą dostarczyć telewidzom rozrywki.
W radiu zaś szczególnie tym komercyjnym rozrywka jest bardzo widoczna w przypadku żartów prowadzących podczas realizacji audycji oraz w momencie realizowania kolarzy wypowiedzi poszczególnych osób. Są one po prostu montowane w taki sposób, aby rozśmieszały słuchaczy.