Jakie witaminy na piękną cerę?

Filed in Uroda by on 8 listopada 2012 0 Comments

Jeśli cera na buzi pozostawia sobie wiele do życzenia – wiedz, że nie tylko specjalistyczne kosmetyki będą pomocne.

Swoją skórę masz możliwość wzmocnić poprzez prawidłową dietę, bogatą w witaminy i składniki mineralne.

Jak wiemy to, co zjadamy na co dzień ma odzwierciedlenie w tym jak się czujemy, a także w naszym wyglądzie zewnętrznym. Stosowanie się do wytycznych żywieniowych to najlepsza decyzja, jaką można uczynić dla kondycji naszej skóry. Oprócz zapewnienia jej dostępu do czystego powietrza, pobudzenia krążenia przez aktywność fizyczną, właściwą ilości snu – skorzystaj z porad dietetyków, a na pewno nie pożałujesz. Jedz jak najwięcej świeżych warzyw i owoców, które zawierają naturalne witaminy i minerały. Dla cery wyjątkowo ważna jest witamina A, mająca źródło np. w pomidorach, wątróbce, maśle. Zapobiega nadmiernemu rogowaceniu i wysuszeniu skóry.

Kolejno – witamina E, która znaleźć możemy w zielonych warzywa liściastych i zielonych owocach, orzechach i nasionach. Warunkuje ona jędrność skóry, przez swoje działanie przeciw utleniające.

Dla cery ważne jest również duża ilość antyoksydantów w tym co spożywamy – występują one dla przykładu w jagodach, śliwkach i truskawkach. Antyoksydanty znajdziemy także w dawce zielonej herbaty. Pijąc ją regularnie, na pewno przyniesie nam upragnioną poprawę naszej cery. Kiedy pijemy mało wody, to nasz skóra ma prawo stać się szara i łatwo tracić jędrność. Dlatego, pij dużo wody, gdyż to nawadnia i nawilża skórę, zwłaszcza latem. Mogą to być także napary lub wspominana już zielona herbata. Właściwe nawodnienie organizmu jest ważne ponieważ stymuluje do wydalania toksyn.

Pamiętaj, że picie zbyt dużej ilości kawy działa negatywnie na poziom nawodnienia skóry.

W utrzymaniu dobrej kondycji skóry pomogą także suplementy diety. Witamina c to dobry wybór w dbaniu o kondycję skóry, ponieważ wzmacnia naczynia krwionośne i warunkuje ich właściwą przepuszczalność. Ta witamina uczestniczy m.in. w produkcji kolagenu.

Warto także zażywać żelazo, magnez w tabletkach, oraz witaminy z grupy B. Na przykład witamina B6 przeciwdziała stanom zapalnym skóry, czy witamina B2 – pomocna w problemach z zajadami w kącikach ust.

Dla osób stosujących dietę odchudzającą z eliminacją np. masła, olejów roślinnych należy się ostrzeżenie. Warto wiedzieć, że tłuszcz jest niezbędny do rozpuszczania witamin m.in. A i E. Dlatego eliminacja całkowita tłuszczy z diety nie jest wskazana. Postawmy w takim przypadku na tłuszcze z ryb, olejów roślinnych.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *