Jeżeli posiadasz sklep internetowy lub planujesz go otworzyć ten artykuł powinien Cię zainteresować. Mowa w nim będzie o promocji sklepu internetowego, a ta przecież przekłada się na zyski. Promocja e-commerce w sieci to na pewno jeden z najdłuższych procesów budowania biznesu internetowego. Od momentu zakończenia prac programistycznych, logistycznych do pojawiania się regularnych przychodów ze sprzedaży może minąć wiele miesięcy. To jak szybko zaczniemy zarabiać na sprzedaży zależy od promocji jaka przeprowadzimy w naszym e-commerce.
Promocję sklepu internetowego możemy zlecić firmie, która się w tych zagadnieniach specjalizuje. Pomoc możesz uzyskać tutaj. Możesz też podwinąć rękawy, znaleźć trochę czasu i rozpocząć ją samodzielnie. Jeżeli zdecydowałeś się na otwarcie sklepu internetowego, to znaczy że nie boisz się technologii i rozumiesz działanie sieci internetowej. Promocja opiera się właśnie na tych dwóch elementach. Promocja sklepu internetowego polega na sprawieniu tego by jak najwięcej osób dowiedziało się o istnieniu Twojego biznesu. Gdybyś miał sklep stacjonarny, informowałbyś o tym ulotkami, reklamami, w swoim mieście. W zasady są takie same, zmieniają się jedynie metody.
W artykule omówię cztery metody promocji. Jest ich więcej, ale te cztery są najbardziej skuteczne i jeżeli wygospodarujesz jeszcze więcej czasu zainwestuj go dalej w jedną z nich.
Promocja sklepu internetowego na Facebook
Zwróć uwagę, że nie piszę o socjal mediach jak większość agencji pozycjonerskich. Piszę o portalu społecznościowym Facebook, ponieważ ma on największy potencjał i warty jest inwestycji czasu. Zacznij od założenia Fan Page dla swojego biznesu. Pierwszych fanów pozyskaj na swoim podwórku, czyli Twoi znajomi oraz znajomi Twoich znajomych. Tak właśnie się to zaczyna. Na Facebook publikuj ciekawe materiały dotyczące branży w której działasz, informacje o promocjach, nowościach produktowych. Możesz tworzyć konkursy z drobnymi nagrodami. Interesująca zawartość będzie udostępniana dalej, a zainteresowani zaczną odwiedzać Twój sklep i być może coś kupować. Kolejną możliwością na Facebook jest możliwość promowania swoich postów, dzięki temu dotrzesz do jeszcze większej grupy odbiorców. Promowane posty są skuteczniejsze niż ulotki.
Promocja Google
Jest to jedna z najtrudniejszych metod promocji sklepu internetowego, ale i zarazem najskuteczniejsza. Dobrze wypromowana strona internetowa, w wyszukiwarce Google potrafi przynieś wielu klientów, doskonałą sprzedaż. Promocja w wyszukiwarce Google polega na pozycjonowaniu sklepu internetowego. Pozycjonowanie polega z kolei na zdobywaniu linków, do naszego sklepu z różnych serwisów internetowych powiązanych tematycznie. Jest to proces długotrwały i bardzo czasochłonny. W sieci internetowej jest dostępna cała masa materiałów omawiająca te zagadnienie.
Marketing szeptany
Kolejna bardzo skuteczna promocja sklepu internetowego. Polega ona na tworzeniu sztucznego szumu wokół Twojego biznesu. Tworzy się tematy na różnego rodzaju forach, czy nawet komentarzach zbliżonych tematycznie stron. Prosisz o opinie produktów w Twoim sklepie, opinie sklepu lub najzwyczajniej go polecasz osobom szukającym tego co mogą znaleźć u Ciebie. Oczywiście cały czas wcielasz się w zwykłego sieciowego użytkownika, czasami w klienta Twojego sklepu. Marketing szeptany może być też częścią promocji w Google.
Newsletter
Ostatnią również skuteczną metodą promocji sklepu internetowego jest newsletter używane mądrze.
Pierwszą zasadą kampanii mailowej jest nie spamowanie. Wysyłamy listy najczęściej raz w tygodniu. Będziemy mieli wtedy większą pewność, że odbiorcy nie będą naszych wiadomości oznaczali jako spam. Drugą zasadą wysyłania maili jest taka, że musisz mieć co zaoferować. Mail musi zachęcać do odwiedzenia sklepu. Czym? Ciekawą treścią na przykład artykułami eksperckimi lub dobra promocją. Druga ważna sprawa to lista mailingowa. Możemy ją kupić albo sami stworzyć. Pamiętaj też by zapoznać się z prawem polskim dotyczącym wysyłania ofert handlowych drogą mailową.
Gdy będziesz korzystał z powyższych metod wytrwale i sumiennie na pewno zwiększysz rzeszę swoich klientów. Zdywersyfikujesz źródła odwiedzin sklepu dzięki czemu, gdy jedna metoda zawiedzie lub przestanie działać będziesz miał jeszcze inne źródła odwiedzić. Sukces Twojego e-biznesu zależy głównie od Twojej cierpliwości i wytrwałości. Pamiętaj o tym.