W zależności od branży może on nieco się między sobą różnić. Jednak ogólny jego zarys jest jeden.
Klienci chcą wiedzieć, że współpracują ze stabilną firmą, dlatego też pracownicy muszą m.in. wyglądem udowodnić, że tak jest w rzeczywistości.
Jeśli chodzi o kobiecy ubiór to konieczny będzie żakiet, ze spódnicą lub eleganckimi spodniami. Ich kolorystyka powinna być stonowana np. popiele, granaty i czernie. Zaś bluzki najlepiej by były białe lub w jasnych pastelowych kolorach np. błękit.
Milej widziane są spódniczki. Nie za krótkie, bo dobrze by było aby zakrywały lekko kolano. Jednak, gdy postawimy na spodnie to pamiętajmy, że muszą być długie ( nie przed kostkę czy inne) i muszą być w stylu garniturowym (nie jeansy). Niektóre instytucje dopuszczają do sześciu centymetrów przed kolano.
Jeśli chodzi o biżuterię to dopuszczalna jest obrączka, pierścionek zaręczynowy lub inny drobny. Kolczyki muszą być proste i raczej krótkie, aby nie zwracały uwagi klienta. Biżuteria winna być srebrna lub złota. Żadnego plastiku i kolorów.
W stroju biznesowym konieczne są pełne buty, zakrywające stopę, o szerszym obcasie i odpowiedniej wysokości do 6 cm.
Co do fryzury- włosy do ramion mogą być rozpuszczone, dłuższe już nie. Jest to konieczne aby w trakcie rozmowy z klientem nasze włosy nie zasłaniały twarzy.
Makijaż jest istotnym wykończeniem wizerunku. W etykiecie biznesowej sądzi się nawet, iż kobieta bez makijażu jest „niedokończona”. Oczywiście musi być on naturalny i delikatny.
Cienie w kolorach beżowych, szarych są jak najbardziej wskazane. Ważne by były matowe nie błyszczące. Kreski tylko delikatne. Szminka koniecznie w naturalnym kolorze, bez połyskujących drobinek itp.
Inaczej wygląda sprawa kiedy chodzi o kolację biznesową. Nadal powinnyśmy założyć żakiet, ale tutaj można założyć bardziej fikuśnie bluzki z lejących tkanin, satyn itp. W stroju wizytowym wieczornym, obowiązuje nadal zabudowany but, ale wolno złożyć szpilki.
Tutaj mamy możliwość ubrać bardziej wytworną biżuterię.