Prędzej czy później każda firma zaczyna szukać powierzchni biurowej, ale czym się kierować? Większość zwraca uwagę tylko na cenę za wynajem, a jest to podstawowy błąd. Czasem znacznie bardziej opłaca się zapłacić więcej i mieć biuro w dogodnej dla siebie i klientów lokalizacji. Opisując dobrą powierzchnię biurową weźmiemy za przykład Warszawę, gdzie jest największy popyt na biura i powierzchnie użytkowe w Polsce. Artykuł ma cele informacyjne i powstał w oparciu o opinie kilku firm, które miały swoją przygodę ze znalezieniem dobrej powierzchni biurowej.
Lokalizacja biura to podstawa
Nim zaczniemy patrzeć na cenę najmu, należy określić w jakiej lokalizacji chcemy mieć biuro. W Warszawie największy popyt jest na biura w centrum, ale według firm które miały tam biura wynika, że jest to błędne myślenie. W centrum Warszawy bardzo ciężko o darmowe miejsce parkingowe, więc skazujemy mobilnych klientów na obowiązkowe opłaty parkingowe co jest coraz gorzej odbierane przez klientów.
Biuro w centrum Warszawy ma jeszcze jedną wadę, a dokładniej ogromne korki. W godzinach porannych i popołudniowych pokonanie kilku kilometrów może trwać nawet godzinę, a każdy właściciel firmy wie że czas to pieniądz. Niestety ciężko znaleźć dzielnicę która nie będzie miała korków, ale możemy znaleźć taką gdzie będą one znośne. Dlatego lepiej znaleźć biura poza centrum, ale koniecznie w pobliżu stacji metra, komunikacji miejskiej i – jeśli się uda – z darmowym parkingiem dla klientów.
Jeżeli chodzi o temat lokalizacji to są najważniejsze informacje, które powinno się brać pod uwagę w momencie szukania lokalizacji na powierzchnię biurową
Koszt wynajęcia biura
Mamy już określoną lokalizację to przyszedł czas na weryfikację względem ceny. Należy podkreślać, że cena musi być adekwatna do tego co otrzymamy w momencie najmu. Można znaleźć biuro już za 20zł od metra, ale w większości przypadków oznacza to brak windy, klimatyzacji, wolny internet, płatny parking i wolny internet. Jeżeli nie zamierzamy przyjmować w biurze klientów, to tylko i wyłącznie nasza kwestia czy wolimy płacić mało i jakoś przecierpieć te warunki.
Gdy jednak w naszym biurze mamy zamiar przyjmować klientów, to czy klimatyzacja, recepcja, ochrona budynku, winda, szybki internet i darmowy parking nie będą w oczach klienta dobrze odbierane? Klient wchodząc do biura od razu widzi wysoki standard, a to oznacza że firma z którą się spotkał przykłada wagę do miejsca pracy. Mając taką lokalizację od razu zyskuje się klika punktów na starcie, więc zwiększa się szansa pozyskania nowego kontrahenta.
Podsumowanie
W każdym mieście można znaleźć powierzchnie biurowe, ale trzeba zawracać uwagę na plusy i minusy lokalizacji. Cena nie powinna być wyznacznikiem, a to co otrzymujemy w kwocie najmu. Jednym z biurowców spełniającym te warunku jest biurowiec City Gate mieszczący się nieopodal centrum (dzielnica Wola), ale z pewnością korzystając z tych wskazówek znajdą Państwo świetną lokalizację na biuro w każdej dzielnicy.