Znanym i popularnym sposobem na zwiększenie liczby linków do pozycjonowanych stron jest tworzenie katalogów stron lub korzystanie z gotowych katalogów stron internetowych. Znaczenie katalogów w ciągu ostatnich lat nieznacznie spadło, ale nie zmienia to faktu, że nadal jest to jedna z podstawowych form pozycjonowania stron internetowych.
Katalogi stron to nic innego, jak po prostu witryny podzielone na odpowiednie kategorie tematyczne, do których możemy na określonych zasadach dodać witrynę internetową z linkiem do pozycjonowanej strony – często możemy również określić anchor tekst linka wychodzącego. Katalogi można podzieli na moderowane i niemoderowane. Różnica między nimi bywa zasadnicza. Niemoderowane katalogi stron mają przeważnie dużą mniejszą wartość w oczach wyszukiwarki Google. Katalogi moderowane mają różną jakość, ale wśród nich można znaleźć naprawdę mocne strony. W Internecie możemy również znaleźć katalogi tematyczne. Warto dodawać wpisy z linkami na stronach powiązanych tematycznie z naszą witryną. Dlatego np. pozycjonowanie strony sklepu internetowego warto rozpocząć od dodawania wpisów w katalogach sklepów internetowych, itd.
Katalogi stron są w dalszym ciągu niezwykle popularną metodą pozycjonowania. W poszukiwaniu odpowiedniego katalogu warto zwracać uwagę na fakt czy jest od zadbany, moderowany, jego Page Rank itp.
Katalogi stron w służbie pozycjonowania
Każdy właściciel strony internetowej dobrze wie, że samo jej posiadanie sukcesów nie przyniesie. Witryn internetowych w sieci są miliardy, wśród nich także o podobnej lub takiej samej tematyce jak nasza strona. Co więc zrobić, aby dać się odnaleźć użytkownikom?
Odpowiedź jest prosta. Rozpocząć należy działania pozycjonerskie. Celem pozycjonowania jest „wywindowanie” strony internetowej na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania na kluczowe frazy. Czym są frazy kluczowe? To nic innego jak słowa i hasła, które internauci wpisują do wyszukiwarki szukając interesujących ich informacji.
Dobrów słów kluczowych jest jednym z podstawowych etapów pozycjonowania. Wybrać musimy te frazy, które odpowiadają naszemu biznesowi. Musi odpowiadać na intencje użytkowników, które wyrażane są poprzez wyszukiwarkę. Nie jest bowiem sztuką być wysoko w wynikach wyszukiwania na jakiekolwiek słowa kluczowe, sztuką jest być wysoko na słowa i frazy kluczowe, które wpisują nasi potencjalni klienci. Dzięki temu generować będziemy na swoją stronę wartościowy ruch. Wartościowy to znaczy taki, który będzie przynosił nam zysk.
Pozycjonowanie stron internetowych możemy porównać do zdobywania popularności. Im więcej stron internetowych do nas linkuje, tym nasza pozycja w wynikach rośnie. To oczywiście nieco uproszczone wyjaśnienie. Kluczowe pytanie jest takie jak pozyskiwać linki do naszej strony. Tu z pomocą przychodzą nam katalogi stron. W sieci jest ich mnóstwo i powinniśmy wykorzystać je do pozycjonowania naszej witryny. Jak to zrobić? To bardzo proste. Wybierz katalogi i dodaj do nich swoją stronę. Zwróć uwagę na dwa istotne aspekty. Dodając stronę będzie musiał podać tytuł wpisu. Jako tytuł wpisz frazę kluczową, na którą pozycjonujesz stronę. Drugi aspekt to opis strony. Dodając witrynę do katalogu będziesz musiał uzupełnić jej opis. Pamiętaj, aby w każdym katalogu używać unikalnych opisów. Nie duplikuj treści.
Jak widać katalogi stron to znakomity sposób na zdobywanie nowych linków, który na pewno przyda się młodym adeptom SEO.