W każdej dziedzinie życia są rzeczy ważne i ważniejsze. Tak samo wygląda to środowisku internetowym. Co jest ważniejsze, piękna nowoczesna strona czy może jej pozycjonowanie. Myślę, że obie te rzeczy są niezwykle ważne, jednak nie ma dobrze i sprawnie funkcjonującej strony bez odpowiedniego pozycjonowanie stron internetowych. Starając się wybrać między jednym a drugim, to tak jakby wybierać między dwójką swoich dzieci, które bardziej kochamy.
Pozycjonowanie stron internetowych jest o tyle istotne, że to od niego zależy jak wysoko pojawimy się w wynikach szukania wyszukiwarki. Ilość tagów, polinkowanie, zamieszczanie linków sponsorowanych, dobór nagłówków to wszystko ma wpływ na miejsce naszej strony w wirtualnym świecie. Jeśli nasze umiejętności ograniczają się wyłącznie do podstawowych zadań w internecie, przy projektowaniu i pozycjonowaniu powinniśmy zatrudnić firmę zewnętrzną która zadba o wszystkie najważniejsze elementy niezbędne do prawidłowo funkcjonującej strony. Wybór wśród tego rodzaju firm jest bardzo duży, więc naszym zadaniem będzie jedynie zdecydowanie się na którą z firm postawimy.
Nie należy jednak postępować zbyt pochopnie, ponieważ wraz z wzrostem popytu na tego typu usługi, na rynku pojawiło się wielu oszustów którzy nie posiadają odpowiednich kompetencji aby podejmować się tak trudnych zadań. Nawiązując współpracę decydujmy się na kilku miesięczny okres próbny, a gdy firma spełni nasze oczekiwania podpiszmy umowę obowiązującą na dłuższy okres czasu. Jest to również wymuszone poprzez samo funkcjonowanie wyszukiwarek. Stale zmieniają się algorytmy w nich wykorzystywane, przez co pozycjonowanie musi być prowadzone stale aby ciągle znajdować się na czele wyszukiwania.
Decydując się na stronę internetową starajmy się więc o to, aby była ona przejrzysta, nowoczesna z ciekawą szatą graficzną oraz nie męcząca oczu. To co kluczowe to pozycjonowanie stron internetowych. Nie powinniśmy nigdy zapominać, jest to niezwykle ważne dla funkcjonowania całego przedsięwzięcia. Najlepiej, jeśli witrynę tworzy zespół czterech osób. Grafik pomoże bowiem nadać jej atrakcyjny wygląd, programista sprawi, że będzie ona możliwa do wyświetlenia przez przeglądarkę, specjalista od marketingu napisze ciekawe treści, zaś pozycjoner zoptymalizuje witrynę pod kątem przeglądarek. W praktyce koszt stworzenia strony przez taki interdyscyplinarny zespół jest dość duży, dlatego często okazuje się że trzeba ją potem poprawiać.