Strona internetowa pełni rolę nośnika informacji, dzięki której można dotrzeć do potencjalnych klientów. Firmowe strony internetowe mają duży wpływ na kształtowanie wizerunku firmy. Ewentualne błędy na stronie lub nieprawidłowe zaprojektowanie witryny, może niekorzystnie wpłynąć na postrzeganie firmy w oczach potencjalnych klientów.
Dlatego tak ważne jest prawidłowe przeprowadzenie etapu projektowania stron internetowych. Składa się on z kliku kroków, począwszy od określenia celu danej strony internetowej. Poprzez zgromadzenie informacji o firmie klienta, określenie docelowych adresatów strony oraz jakich korzyści klient oczekuje w związku z posiadaniem witryny. Wreszcie jakie materiały do wstawienia na stronę jest w stanie dostarczyć oraz określenie pozostałych szczegółów, głównie natury technicznej związanych z projektowaniem stron.
Istnieje wiele rodzajów stron internetowych. Nieprawidłowe rozpoznanie potrzeb klienta może doprowadzić do powstania chybionego projektu, a co za tym idzie pieniądze zainwestowane w stronę mogą się nie zwrócić.
Zamawiając strony internetowe, możemy wybierać:
- od prostych wizytówek firmy w internecie
- po statyczne strony internetowe składające się z kilku podstron
- szablonowe strony internetowe z systemem cms
- strony internetowe z dedykowanym wyglądem
- systemy sprzedaży internetowej
- dedykowane aplikacje
W tym artykule zajmę się opisem prostej wizytówki internetowej.
W jakich sytuacjach wystarczy prosta strona internetowa dla firmy ?
Zastosowanie prostej wizytówki internetowej będzie odpowiednim rozwiązaniem dla przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą o zasięgu lokalnym, głównie w obrębie małych miejscowości. Zdobywanie klientów głównie z polecenia, oraz poprzez wręczanie tradycyjnych wizytówek bądź ulotek, na których znajduje się adres firmowej strony www, jest wyznacznikiem iż tworzenie dużej ilości podstron na stronie nie jest konieczne.
Dodatkowo jeżeli charakter naszej działalności nie sprzyja gromadzeniu dużej ilości zdjęć z wynikami naszej pracy, to nie ma konieczności tworzenia galerii zdjęciowych na stronie.
Jak reklamować prostą wizytówkę firmową?
W obrębie małych miejscowości działa zazwyczaj poczta pantoflowa, co jest dużo skuteczniejszą formą reklamy nawet od pozycjonowania strony w wyszukiwarkach internetowych. Klienci przekazują sobie wizytówki, ulotki odnośnie firmy i wchodzą na daną stronę bezpośrednio wpisując adres, po to aby odnaleźć najważniejsze informacje, czyli:
- podstawowe informacje o firmie
- godziny pracy
- zakres usług
- numer telefonu
- ewentualnie podstawowy cennik
Zbędne elementy stron internetowych w wizytówkach firmy
Wizytówka internetowa, nie wymaga formularza kontaktowego, ponieważ kontakt właściciela firmy z klientami zazwyczaj odbywa się osobiście lub za pośrednictwem telefonu. Treści zamieszczone na takiej stronie, nie są często aktualizowane, dzięki czemu nie jest wymagane wdrożenie systemu zarządzania treścią, a ewentualną treść oraz poprawki wprowadzi firma tworząca stronę.
Wizytówkę internetową można później rozbudować
Wreszcie ostatecznym wyznacznikiem wyboru wizytówki firmowej jest ograniczony budżet na początku prowadzenia działalności gospodarczej, jednak wybór wizytówki internetowej, nie stanowi ograniczenia dla późniejszej rozbudowy strony, o kolejne zakładki, czy nawet działy. Istnieje możliwość wdrożenia systemu CMS, zakupienie indywidualnego wyglądu strony oraz rozbudowy o kolejne modułu jak aktualności, katalog produktów itp.
Z jakich elementów składa się tania wizytówka firmy w internecie?
Prosta wizytówka firmy w internecie jest oparta na szablonowym projekcie graficznym zgodnym z profilem działalności klienta. Istnieje możliwość wstawienia logotypu klienta, oraz nadesłanych zdjęć. Przykładowe szablony wizytówek firmowych możesz znaleźć tutaj. Początkowa treść oraz jej późniejsze modyfikacje są wprowadzane przez osobę tworzącą stronę, bezpośrednio w plikach HTML, ponieważ nie istnieje potrzeba wdrażania systemu CMS(system zarządzania treścią). Są to najważniejsze informacje o firmie klienta takie jak krótki opis firmy, dane kontaktowe, informacje o rodzaju świadczonych usług ewentualnie cenniki, które z powodzeniem można zmieścić na jednej podstronie.
Przykład prostej wizytówki dala firmy hydraulika.