W każdej firmie liczy się nie tylko oferta reklamowa, jaką przygotujemy, oraz liczba produktów i usług, które jesteśmy w stanie klientowi zaoferować. To oczywiście ma kluczowe znaczenie, ale nie jest wyznacznikiem pełni sukcesu danej firmy. Wśród wielu rzeczy, które musimy zrobić jest również odpowiednia identyfikacja wizualna, po to by klienci z czasem zapamiętywali właśnie konkretnie naszą firmę i nasze produkty. To sposób na strategię długofalową, która daleko wykracza jedynie poza chwilowe zwiększanie sprzedaży. Po stworzeniu systemu identyfikacji wizualnej wszelakie reklamy, oraz dokumenty firmowe powinny być do niego dostosowane. Dzięki temu firma zyskuje wizerunkowo na spójności.
Elementy takie jak teczki reklamowe od tego momentu będą musiały posiadać odpowiednią kolorystykę, nadruki, a nawet kształt dopasowany do charakterystyki wizualnej naszej firmy. Nie ma tu znaczenia czy będzie to teczka reklamowa skierowana do naszych potencjalnych klientów czy też będzie to teczka z zastosowaniem wewnątrz firmy. W obu przypadkach będą one musiały być zgodne ze wspominanym systemem identyfikacji wizualnej naszej firmy. Teczki reklamowe oczywiście należy przygotowywać w obu przypadkach starannie. Nieważne do kogo będą docelowo trafiały i tak będą świadczyć o naszej firmie w sposób pozytywny albo też negatywny. Wiele firm jednak nie dba o to i nie posiada odpowiednio przygotowanych teczek. Takie firmy dokumenty przekazują bez odpowiedniej oprawy co świadczy niestety o niechlujności, którą wielu klientów dostrzega. Zarówno dokumenty wewnętrzne, jak i faktury czy też materiały szkoleniowe przekazywane drogą tradycyjną z ręki do ręki lub za pośrednictwem poczty powinny być kolejną naszą wizytówką. Wiele firm przekształca jednak w myśl nowoczesnych zasad marketingowych swoje podejście i dzięki temu zazwyczaj uzyskują one znacznie większą akceptację klientów na rynku. Wzrasta także zainteresowanie produktami takiej marki. Oczywiście jest to proces długotrwały i same teczki nie zmienią wszystkiego, ale są jednym z elementów, które na pewno poprawią nasze notowania.
Odpowiednie materiały reklamowe takie jak teczki powinny być oczywiście w każdej firmie. Niestety jeszcze nie wszyscy wiedzą, że takie detale ostatecznie mogą decydować o naprawdę wielkich pieniądzach, ale z czasem niemal każda firma na etapie rozrostu i dynamicznego rozwoju na podobne rozwiązania się decyduje. To dobry zwyczaj by wszystkie firmowe materiały i dokumenty były przekazywane w sposób opakowany zgodnie z systemem identyfikacji wizualnej jaki został w firmie zatwierdzony.