Promocja firmy, produktu lub usługi w sieci to dziś podstawa. Nie chodzi tylko o pozycjonowanie czy kupowanie bannerów reklamowych gdzie się da – dziś popularna jest nieco inna forma reklamy, która bazuje na jakości i specjalistycznym podejściu do tematu. Mowa o kampaniach typu content marketing, które bazują na treści i mają za zadanie zainteresować czytelnika, który automatycznie staje się potencjalnym klientem reklamodawcy.
Aby jednak tak się stało, teksty, czyli publikacje, muszą być pisane rzetelnie. Zwykle podejmują się ich specjaliści danej branży lub profesjonalni copywriterzy, którzy przed napisaniem artykułu podejmują się researchu. Content marketing to tworzenie pozycji marki. Publikowane treści pojawiają się na popularnych blogach i portalach, dając klientom materiał do przemyśleń, odpowiadając na postawione pytania lub generując potrzeby (które oczywiście można spełnić za pomocą sugerowanym produktów lub usług). Oczywiście content marketing nie jest bezpośrednią reklamą – takich w obecnym Internecie mamy pełno. Internautów meczą już hasła typu – wejdź na stronę i kup. Chcemy czegoś więcej, a content marketing jest okazją, aby to zapewnić.
Jednak uwaga, nie każda kompania content marketingowa się sprawdza. Jeżeli pomylimy profesjonalną kampanię content marketingu z typowymi artykułami sponsorowanymi pisanymi tylko pod reklamę (zero wartości merytorycznej), zamiast zbudować pozytywny oddźwięk, zostaniemy uznani za amatorów i osoby, które nie mają o reklamie zielonego pojęcia. Dzisiejsi klienci korzystający z Internetu są dosyć wybredni i potrafią wychwycić każdy błąd. Bywa tak, że firma budująca kilka lat pozycję na rynku potrafi jednym wpisem zniszczyć wszystkie sukcesy i pozostawić na swoim logo ślad, który trudno zmazać. Dlatego kampanie content marketingu powinni przeprowadzać specjaliści, którzy będą w stanie przewidzieć internetowy oddźwięk każdego zdania, które pojawi się w publikacji.
Czy warto korzystać z content marketingu? Oczywiście, że tak. To przyszłość reklamy w Internecie. Prawdopodobnie za kilka lat content marketing będzie jedyną formą zdobywania linków i budowy pozycji marketingowej na rynku. Dlatego warto już teraz przecierać szlaki i zacząć promowanie produktów, usług lub brandu za pomocą ciekawych publikacji. Dodatkowym atutem content marketingu jest szeroki wachlarz możliwości, których nie da się ograniczyć branża. Owszem, finansowe, pożyczkowe lub motoryzacyjne branże to obecnie duża konkurencja – tam content marketing to podstawa. Jednak ciekawe wpisy i publikacje pojawiają się także w ramach innych branż – zero ograniczeń, maksimum możliwości – to najlepsze podsumowanie tego typu marketingu.