Każda firma nie zależnie od tego czy jest to ogromna korporacja czy malutka gastronomia, powinna wiedzieć, że odpowiednia reklama jest kluczem do wielkiego sukcesu.
Najtańszym i najbardziej rozpowszechnionym sposobem reklamowym są ulotki. Ważne jest by zawierały istotne informacje na temat gdzie się znajduje siedziba firmy, co oferuje i w jakich godzinach. Ulotka powinna być kolorowa i czytelna po to żeby rzucała się w oczy i każdy mógł się dowiedzieć, co jest w niej reklamowane. Z reguły ulotki drukuje się w wielu egzemplarzach by mogły one dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, gdyż im więcej ludzi przeczyta taką ulotkę to tym większe prawdopodobieństwo na powodzenie firmy.
Każdy z nas dobrze zna ulotki i gazety reklamowe.
Codziennie wiele z nich trafia do naszych skrzynek pocztowych, są też roznoszone i rozdawane najczęściej przez młodzież w dużych hipermarketach, na różnych targach, jak i na ulicach naszych miast. Ulotki są też rozwieszane w różnych miejscach w naszych miastach oczywiście na wyznaczonych do tego celu tablicach ogłoszeniowych. Zazwyczaj każda firma przed oficjalnym otwarciem drukuje i roznosi ulotki informujące o rozpoczęciu istnienia swojej siedziby. Firmy działające już na terenach miast drukują ulotki o różnego rodzaju promocjach czy rabatach. Mniejsze markety często wypuszczają gazetki reklamowe zawierające z reguły kilka stron na temat nowości, produktów oraz promocji bieżących. Większość odbiorców nie jest zadowolona z załadowanej po sam czubek skrzynki na listy przez ulotki reklamowe. Niektórzy nawet naklejają na skrzynki teksty typu: „reklama ? Nie dziękuję”.
Są też w sprzedaży skrzynki na listy z osobnym miejscem na reklamy. Ludzie mieszkający w blokach lub wieżowcach są wręcz zniesmaczeni bałaganem, który jest spowodowany masą ulotek znajdujących się na klatkach schodowych, zalegających tygodniami na podłodze bądź skrzynkach na listy. Często ulotki są porozrzucane na ulicach, co bardzo nieestetycznie wygląda i denerwuje spacerujących przechodniów. Są jednak też tacy, którzy chętnie przyjmują ulotki, ponieważ mogą się z nich dowiedzieć o promocjach w swoich ulubionych sklepach i zapoznać się z nowościami na rynku.
Niestety większość osób wciąż od razu wyrzuca ulotkę, nawet na nią nie patrząc.. Ciężko jest stworzyć reklamę, która przyciągnie uwagę 🙂