Jest i tak, iż firmy posiadają mylące nazwy lub nie mają efektywnego zastosowania. Wszystko to wynika z błędnego myślenia w momencie wyboru nazwy. Jaka więc wybrać odpowiednią nazwę dla naszej firmy?
Po pierwsza nazwa winna być przede wszystkim prosta i łatwa do zapamiętania, kojarząca się z usługami firmy. Jeśli przedsiębiorstwo ma kontakt z zagranicą to tym bardziej winniśmy uprościć nazwę, by łatwo można było ją zapamiętać i wymówić.
Po drugie – nie wybierajmy nazw o negatywnych konotacjach. Nazwa może mieć nadany ładunek znaczeniowy, ze względu na użyte słowa. Może on być negatywny lub pozytywny. Nazwa nie może budzić w klientach niepożądanych skojarzeń.
Po trzecie– oryginalna nazwa. Zgodnie z tendencjami np. w branży telekomunikacyjnej wiele firm w swojej nazwie stosuje „tele”, zaś w medycznej „med”. By odróżniać się od konkurencji zdecydujmy się na odejście od tych konstrukcji. Stwórzmy jak największą bazę słów, które są połączone z danym przedsięwzięciem. Wszystkie skojarzenia będą dobre na tym etapie.
Po czwarte – bezpieczeństwo nazwy. Istnieje wiele nazw firm, jakie posiadają wyłączne prawa własności. Unikajmy zapożyczeń od innych bo może się okazać, że naruszymy prawo.Możemy być wtedy posądzeni o nieuczciwą konkurencję.
Po piąte– nasza firma winna mieć nazwę o perswazyjnym wydźwięku. Wpierw powinna pasować do typu firmy, a także trafiać do właściwej grupy klientów. Nazwa musi budować pozytywne nastawienie do firmy, ułatwiać pozyskanie klientów.
Wymyślanie nazwy dla firmy to bardzo czasochłonne zadanie. Kreowanie nazw jest bez sprzecznie procesem trudniejszym, niż zaprojektowanie logo firmy. Łatwiej można również zmienić logo niżeli nazwę. Odpowiednia nazwa firmy to start biznesu w dobrą stronę.