Jednakże nie każde z nich są dla nas osiągalne. Wiele musi być poszerzone o dodatkowe pokłady wiedzy. Mówiąc o zarządzaniu momentalnie mamy obowiązek wspomnieć również o marketingu, który jest z nim dość kluczowo powiązany. Dlatego że, właściwy proces zarządzania w wielu przypadkach kreowany jest poprzez marketing. To on wskazuje właściwe ścieżki, a co za tym idzie do nich dopasowuje się konkretne kroki, jakie mamy zamiar wykonać. Wielu dąży tylko do zarządzania, a co za tym idzie myśli, że sprosta jego warunkom. Jednakże w bardzo krótkim czasie przekona się, że znalazło się w niewłaściwym miejscu i o nie właściwym czasie. Szczególnie, jeśli jego priorytetami będzie przede wszystkim znalezienie się na pozycji zarządzającego, a nie chęć wypełniania jego obowiązków wraz z procesem ciągłego kształcenia.
Jednakże w wcześniejszych latach możliwym było napotkanie takich osób. Zahaczając nieco o źródła, z jakich nasz rynek dowiedział się o marketingu, musimy powołać się na rynki zagraniczne. To dzięki nim w dużej mierze dowiedzieliśmy się, czym jest marketing, jak również i z jakim oddziaływaniem się wiąże.
Rynki zagraniczne są dla nas pewnego rodzaju przykładem, do jakiego my staramy się dążyć.
Jednakże wychodzi nam to bardzo dobrze, ponieważ zauważmy jak znaczną pozycję dziś dzień wypracował w naszych relacjach marketing. Jesteśmy świadomi tego, że bez współpracy z nim osiąganie jakichkolwiek efektów jest niemożliwe, albo niezwykle utrudnione. Poza tym korelacja zarządzanie i marketing jest na tyle silna, że trudno jest już pominąć któryś z tych elementów w dzisiejszych przedsiębiorstwach. Poza tym wiele naszych firm nawiązuje współprace z rynkami zagranicznymi, co za tym idzie dziedziczy od nich jeszcze większą ilość doświadczeń. Będących niezwykle cennymi wskazówkami. Ponieważ marketing jest nauką, ale również i ścieżką, którą wskazuje swojej firmie. Niezwykle istotną i niosącą szeroko pojęte korzyści.