Chociaż socjologowie zasadniczo uważają, że sztuka owocnej konwersacji i dyskusji zanika, reguła ta zdaje się zupełnie nie sprawdzać w biznesie. Wciąż musimy chyba umieć ze sobą rozmawiać, skoro tak często organizujemy nawet specjalne kilkudniowe wyjazdy oparte na dyskusjach i negocjacjach.
Popularność konferencji i wyjazdów integracyjnych nie jest ewenementem wśród naszych rodaków. To utrzymujący się od kilku dekad trend ogólnoświatowy, dowodzący, że podstawą biznesu jest kreatywna wymiana zdań. Aby wypracować najlepsze rozwiązanie dla firmy, aby znaleźć inspirujące, innowacyjne wyjścia, trzeba zderzyć różne wizje, skonfrontować swoje pomysły z ich obrazem w umyśle odbiorcy, jednym słowem – dyskusja jest elementem absolutnie niezbywalnym. Absolutnie? Niby można by próbować obejść się bez niej, ale wszystko, co do tej pory osiągnął rodzaj ludzki w płynnej materii biznesu, mogłoby zostać zaprzepaszczone…
Czy jednak swobodna, kreatywna rozmowa jest możliwa w sztywnych biurowych warunkach? Czy to, co chcielibyśmy wypracować, jest możliwe do osiągnięcia w nudnych murach naszej siedziby? Kto wie. Po co jednak ryzykować, skoro można od razu wyprowadzić dyskusję na zewnątrz i zagwarantować sobie, że nie będzie ona jałowa? Takie rozwiązanie zauważyła branża hotelowa i natychmiast zareagowała zwiększoną podażą.
Dziś przełożony, który chce owocnie rozmawiać ze swoimi pracownikami i biznesowymi partnerami, wie już dokładnie, co powinien robić. Wypracowaliśmy niezawodne know-how: organizacja konferencji to najlepsza okazja do nieskrępowanej biurowymi złymi skojarzeniami dyskusji. Jeśli wybierzemy odpowiedni ośrodek, oferujący urządzone ze smakiem sale konferencyjne wyposażone w nowoczesny sprzęt do prezentacji danych, możemy być pewni, że wydobędziemy z partnerów w rozmowie wspaniałe pomysły. Komu nie chciałoby się pracować w takich warunkach!
Nie zapominajmy też o równie istotnych, jeśli nie istotniejszych, rozmowach w kuluarach. Wspólne wycieczki, paintballowe rozgrywki, wyścigi quadami po bezdrożach to idealna okazja na wymianę myśli nieco mniej oficjalnych, ale przecież także ważnych, często również w kontekście tematów zawodowych. Co więcej, nawiązanie bliższych kontaktów między pracownikami z pewnością zaprocentuje w dalszej pracy.
Jakby zaprzeczając więc opinii badaczy, przedsiębiorcy ciągle rozwijają i udoskonalają sztukę dyskusji, bez której ich praca nie miałaby większego sensu. Kto miał szansę spróbować swoich sił w sektorze biznesowym, poznał z pewnością siłę wymiany myśli i perswazji i świetnie zdaje sobie sprawę z jej potęgi. Jednym słowem – wciąż warto rozmawiać!
red. Katarzyna Lipska
Bardzo fajny wpis 🙂