Każda osoba decydująca się na budowę i rozwój swojej firmy musi posiadać odpowiednie fundusze jeszcze przed rozpoczęciem wykonywania jakichkolwiek usług. Skąd w takim razie wziąć pieniądze jeśli zdecydujemy, że nowym pomysłem na życie będzie własna agencja reklamowa? Wbrew pozorom istnieje wiele różnych i niezależnych od siebie źródeł oraz możliwości pozyskania pieniędzy.
Jak zacząć?
Poszukiwania powinniśmy rozpocząć od najbliższego urzędu pracy. Zdobędziemy tam informacje na temat aktualnych programów wsparcia dla przedsiębiorców. Musimy jednak pamiętać, że największe szansę na uzyskanie środków od państwa mają osoby zakładające firmę po raz pierwszy lub należące do preferowanej grupy odbiorców danego programu np. młodych matek lub mieszkańców wsi. Informacje na temat aktualnych możliwości otrzymania dofinansowania oraz wszystkich wymogów formalnych znajdziemy także na stronie internetowej wybranego urzędu pracy.
Programy unijne
Jeśli z jakichkolwiek względów nasza agencja reklamowa nie ma szans na takie wsparcie,powinnyśmy zwrócić uwagę na możliwości pomocy ze struktur europejskich. Co roku duża ilość pieniędzy jest rozdzielana pomiędzy różnego rodzaju programy. Dotyczą one zróżnicowanych typów działalności oraz statusów osób ubiegających się o pieniądze. Z całą pewnością uda się nam znaleźć odpowiedni program. Dużym wyzwaniem w tym przypadku może być pokonanie wszystkich wymagań formalnych. W określonym czasie od uzyskania pieniędzy musimy skrupulatnie rozliczyć się ze wszystkich wydanych pieniędzy oraz pamiętać o ustalonych terminach rozliczenia. Jeśli w trakcie realizacji projektu nie będziemy przestrzegać ustalonych wcześniej warunków, możemy w najgorszym przypadku spodziewać się konieczności zwrotu otrzymanych pieniędzy lub kary finansowej.
Niezależni inwestorzy
Ciekawą alternatywną dla rządowych programów może być podjęcie kroków mających na celu znalezienie niezależnego inwestora. W tym wypadku najważniejszą kwestią jest przekonanie danej firmy lub osoby, że prowadzona przez nas agencja reklamowa jest warta zainteresowania. Wybrany przez nas inwestor musi mieć pewność, że rozwój naszej firmy będzie korzystny również dla niego. W tym celu możemy przedstawić mu szczegółowy rozkład planowanych działań oraz przeprowadzone analizy finansowe i rynkowe. W przypadku uzyskania wsparcia tego rodzaju, możemy także liczyć na wypracowane wcześniej kontakty naszego inwestora. Jego wsparcie i fachowe doradztwo może być nieocenione na tym etapie budowania firmy.