Rzeczywiście warto się zastanowić, dlaczego pojawiła się na świecie potrzeba posiadania sklepu internetowego? Może to chwilowa moda, a może nowy kierunek handlu? To tylko jedno dodatkowe narzędzie dla biznesu. Dlaczego nie rozszerzyć kanałów sprzedaży w ten sposób? Wiedz, że tworzenie sklepów internetowych to rozwiązywanie wielu zadań jednocześnie:
Chodzi o:
– stworzenie sklepu internetowego, w którym kupujący mogą zobaczyć szeroką gamę produktów (a zatem zachęcasz klientów do zakupu od Ciebie);
– Tworzenie bazy danych potencjalnych klientów, którzy chcieliby otrzymać produkt;
– Nie ma czasu „uśpienia”, ale sklep działa ZAWSZE (rano, dzień, noc, święta) a przecież jest to marzenie każdego biznesmena – sklep, który działa przez cały czas! I nie trzeba płacić za ogrzewanie, prąd, wodę, czynsz – to znaczy płatności, które zwykle bezlitośnie pochłaniają zyski;
– Można zmniejszyć personel sklepu – dlaczego płacić za asystentów, jeżeli wszystkie ich funkcje są wykonywane przez dobrze stworzony sklep internetowy – pokazuje produkt, informuje o cenie, realizuje zamówienia;
– Masz szansę być bardziej konkurencyjny wśród samych sklepów, gdyż w ten sposób można zapewnić dodatkową wygodę obsługi klienta (ciągła, dobrze poinformowana, szybka);
Dla pomyślnego funkcjonowania sklepu internetowego jest pożądane, aby mieć administratora – kierownika sklepu – który wykonuje następujące funkcje:
• zamawia produkty – komunikacja z dostawcami
• zajmuje się obsługą klienta – odbiera telefon, e-mail, Skype,
•organizuje dostarczanie produktów (samodzielnie lub wynajmuje przewoźnika regionalnego)
•przetwarza zlecenie, obsługuje klientów, działa jako księgowy (kontrola płatności).
Tworzenie sklepów internetowych zostaw specjalistom, a ty sam zastanów się jak sprawić, by klienci chcieli kupić twój produkt. Jak to zrobić? Bardzo prosto! Wysokiej jakości, szczegółowy opis towarów (wyrobów ze zdjęciami ze wszystkich stron, specyfikacje produktu, marki) – to podstawowy przepis udanych sprzedaży. Jeśli masz 300-500 pozycji w ogólnym cenniku, tylko ekspert mógłby zrozumieć, co kryje się za zestawem liter i cyfr. Im lepiej utworzony sklep internetowy – więcej zdjęć, więcej produktów opisy towarów – tym więcej kupujących. Im więcej informacji można dać – tym większe szanse, że otrzymasz swoje zamówienie.
Każdy produkt w każdym sklepie internetowym musi zawierać zdjęcia towaru, opis parametrów technicznych produktu, waga, rozmiar, markę i kategorię produktów.
Dzięki takiemu podejściu do tworzenia sklepu internetowego masz ogromne szanse na sukces!