Pozycjonowanie stron internetowych to jeden ze składników marketingu internetowego. Celem pozycjonowania stron jest osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych na poszukiwane przez użytkowników frazy. Na rynku pojawiło się wiele firm, które zajmują się pozycjonowaniem stron i ciężko jest wybrać odpowiedniego usługodawcę. W tym artykule postaram się przybliżyć temat pozycjonowania stron w jak najbardziej przystępny dla zwykłego czytelnika sposób. Dlatego ten artykuł będzie o pozycjonowaniu stron.
Osoby siedzące w temacie wiedzą o tym, że pozycjonowanie stron www to najefektywniejszy sposób na reklamę w Internecie. Sposób w jaki działa ten rodzaj reklamy, sprawia, że nasi przyszli klienci, poszukujący obecnie odpowiedniego usługodawcy, sami trafią do nas bez wielkiego wysiłku. Jak to więc działa?
Jeszcze wstępnie o pozycjonowaniu stron.
Przyjrzyjmy się działaniu wyszukiwarek internetowych. Ich działanie sprowadza się do wpisania przez użytkownika pewnej frazy w wyszukiwarkę np. pozycjonowanie stron. Następnie pojawiają się wyniki wyszukiwania, które przedstawiają „najlepsze” firmy, które zajmują się poszukiwaną frazą, czyli w tym przypadku pozycjonowaniem stron internetowych.
Klient poszukujący danego produktu, sam odnajduje „dobre dla niego rozwiązanie” i jest bardziej do niego przekonany, niż w przypadku standardowej reklamy np. po otrzymaniu maila reklamowego czy ulotki. Z tego właśnie powodu pozycjonowanie stron wyprzedza standardowe formy reklamy i inne formy reklamy w Internecie. A firmy są w stanie inwestować więcej w ten rodzaj marketingu internetowego.
Na co zwracać uwagę wybierając firmę do pozycjonowania stron?
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, firm, które zajmują się pozycjonowaniem stron jest wiele. Można się o tym łatwo przekonać wpisując w wyszukiwarkę internetową frazę „pozycjonowanie stron”. Ale czy wybór odpowiedniego usługodawcy jest łatwy? Właśnie nie.
Wybierając firmę, która będzie dla nas pozycjonowała stronę www zwróćmy szczególną uwagę na:
– portfolio wykonanych już projektów – ważne jest, aby firma lub osoba, która będzie się dla nas zajmowała pozycjonowaniem miała już jakieś doświadczenie i mogła się pochwalić osiągniętymi wynikami. Wiele osób potrafi obiecać, że czegoś dokona, a efektów ich pracy możemy się nie doczekać. Więc dokładnie sprawdźmy, pozycjonowaniem czego zajmowała się dana osoba lub firma. Takie informacje powinny być zawarte na stronie www tego usługodawcy.
– możliwość kontaktu bezpośredniego – w internecie można znaleźć masę ogłoszeń typu „podejmę się pozycjonowania stron”. Jednak na ile bezpieczne będzie skorzystanie z usług osoby której poznamy tylko adres mailowy? Właśnie tego powinniśmy unikać. Korzystajmy z usług firm, do których można podjechać. Lub osób których pełne dane uzyskamy. A najlepiej gdy podpiszemy umowę o pozycjonowanie serwisu.
– cenę pozycjonowania – nie korzystajmy z najtańszych dostępnych opcji pozycjonowania. Warto inwestować w pozycjonowanie, a czasem można więcej stracić niż zyskać korzystając z usług osoby, która tylko myśli, że wie jak się pozycjonuje strony www.
Uwaga na niespotykanie tanie oferty na pozycjonowanie stron.
Pozycjonowanie to dość skomplikowany proces, w czasie którego można nie tylko poprawić pozycję zajmowanych fraz. Ale również można zaszkodzić stronie, którą pozycjonujemy. Dlatego warto sprawdzić dokładnie usługodawcę którego chcemy zatrudnić do pozycjonowania. I najważniejsze, to to, aby nie korzystać z najtańszych ofert.
Poradźmy się znajomych zanim wybierzemy odpowiedniego usługodawcę. najczęściej takie rozwiązania okazują się najlepsze.