Chociaż Internet towarzyszy nam zaledwie od paru lat, to większość z nas nie wyobraża sobie bez tego cudu nowoczesnych technologii życia. I nie dziwne, ponieważ sieć – dosłownie i w przenośni – pozwala nam na kontakt z całym światem, który zdaje się być mały, jak nigdy wcześniej. Dzięki surfowaniu nie tylko możemy zwiedzić każdy zakątek globu, ale również poznać ludzi z każdego zakątka ziemi.
Rzeczą oczywistą także jest, że sieć jest skarbnicą wiedzy niemal chyba wszelkiej oraz skupiskiem tysięcy gier. Co istotne, dzięki Internetowi możemy również dokonywać zakupów. Jeszcze co prawda jakiś czas temu wielu z nas było sceptycznych wobec handlu prowadzonego przy wykorzystaniu globalnej sieci, jednak z każdym rokiem coraz więcej osób decyduje się na robienie zakupów elektronicznych.
Dużą rolę w propagowaniu zakupów za pośrednictwem Internetu odegrał słynny portal aukcyjny, który oswoił Polaków z e-handlem. Na fali jego sukcesu jak grzyby po deszczu zaczęły powstawać liczne sklepy internetowe, oferujące cały przekrój asortymentu: od odzieży i obuwia, przez sprzęt AGD i RTV, aż po żywność i leki.
Jedną z branż, która również rozkwitła w sieci, jest branża ogrodnicza. Jeden ogrodniczy sklep internetowy jest jednak nierówny innemu sklepowi ogrodniczemu. Dlaczego? Dlatego ponieważ każdy sklep oferuje inny asortyment, a co się z tym wiąże, część sklepów jest bardzo dobrze zaopatrzona, podczas gdy inna część jest zaopatrzona średnio lub po prostu marnie.
Jaki jest zatem wyróżnik dobrego sklepu ogrodniczego?
Przede wszystkim przekrój jego asortymentu powinien by szeroki: od artykułów służących budowie ogrodu po artykuły przeznaczone do jego wyposażenia i pielęgnacji. Do takich produktów zaliczymy między innymi arotkaninę, agrowłókninę, trawy, nawozy, siatki na krety, węże ogrodowe, meble ogrodowe, narzędzia ogrodnicze czy kompostowniki i opryskiwacze.
Dobry internetowy sklep ogrodniczy powinien również odznaczać się kompetentną obsługą, otwartą na klienta i rozumiejącą jego potrzeby. Nie chodzi bowiem tylko o to, by przyjąć zamówienie i wykazać się grzecznością, ale także o coś więcej. Aby spojrzeć na każdego indywidualnie i kiedy zajdzie taka potrzeba – umiejętnie podpowiedzieć klientowi i doradzić właściwe rozwiązanie.
Idealnie także będzie, jeżeli sklep w jasny sposób przedstawi na swojej stronie internetowej zasady zwrotu i reklamacji towarów, a jego obsługa nie będzie klientom utrudniała ich dokonywania. Wisienką na torcie są natomiast rabaty, oferty specjalne i promocje, które sklep co jakiś czas organizuje z myślą o swoich klientach. Także tych potencjalnych. Jak mawiał bowiem Philip Kotler, guru marketingu, jeden zadowolony klient jest w stanie polecić sklep czy produkt trzem nowym osobom. Niezadowolony klient może natomiast zniechęcić do niego aż jedenastu znajomych.