Sklepy obuwnicze, mimo kryzysu gospodarczego, wciąż pojawiają się na rynku. Przedsiębiorcy doskonale wiedzą, która hurtownia obuwia jest najlepsza, gdzie warto się zaopatrywać i jak przekłada się to na sukces ich biznesu. Małe sklepy na uboczach również mogą się utrzymać. Wbrew pozorom to nie lokalizacja jest najważniejsza, ale właśnie zamysł przedsiębiorczy właściciela firmy, który mimo wszelkich barier jest w stanie wypromować swój sklep na dużą, lokalną skalę.
butówSkupiając się na sklepach obuwniczych umiejscowionych z dala od ścisłego centrum miasta warto wspomnieć, że takie miejsca potrzebują przede wszystkim renomy wśród klientów. Można ją zdobyć jedynie dzięki konkurencyjnym cenom, profesjonalnej obsłudze i szerokiemu asortymentowi. Aby temu sprostać należy nawiązać współpracę z dobrą hurtownią obuwniczą oraz zatrudnić personel, który będzie w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania klientów, odnośnie poszczególnych rodzajów obuwia.
Jaki błąd najczęściej popełniają początkujący przedsiębiorcy? Do podstawowych należy zbagatelizowanie konieczności przeprowadzenia badań rynku. Wydaje im się, że każda hurtownia obuwia ma korzystne ceny, skoro prowadzi taki system sprzedaży. Niekoniecznie, bowiem również w hurtowniach obuwniczych można natknąć się na relatywnie wysokie stawki. Wówczas automatycznie rośnie cena detaliczna produktów, która może odstraszać potencjalnych klientów. Kolejnym błędem jest nieśledzenie nowinek w świecie mody obuwniczej, co także musi przełożyć się na jakość świadczonych usług. Polskie społeczeństwo jest coraz bardziej świadome i doskonale wie, czego oczekuje od sprzedawców. Wolą kupować mniej, ale drożej i lepiej. Oznacza to, że hurtownia obuwia musi zapewniać towar najwyższej jakości. Do przedsiębiorczych błędów należy doliczyć jeszcze brak precyzji w rodzaju sprzedawanych butów. To zrozumiałe, że wszyscy chcą jak najwięcej zarobić, ale nie można przy tym zapominać o potrzebach klientów. Dla nich zróżnicowany asortyment może być oznaką desperacji sklepu, który chwyta się każdej deski ratunku, aby tylko przetrwać na rynku. Lepiej skupić się na konkretnym asortymencie i oferować w sprzedaży albo buty skórzane, albo sportowe, albo na przykład eleganckie. Taka forma działalności z pewnością podkreśli profesjonalizm, a klienci wybudują na temat sklepu dobrą opinię, która szybko rozprzestrzeni się wśród kilkudziesięciu potencjalnych kupujących. Prowadzenie własnego biznesu jest trudne, ale jeśli zarządzanie będzie przemyślane i mądre to można spodziewać się naprawdę dużych zysków.