We wszystkich panuje jednak duża konkurencja. Walka o klienta jest dzisiaj czymś normalnym. Aby była ona skuteczna konieczne jest wyrażenie tożsamości swojej własnej firmy.
Zidentyfikowanie i rozróżnienie jej na tle innych nawet tych największych ze swojej branży. Konieczne jest, zatem zaprojektowanie lub zlecenie zaprojektowania własnej identyfikacji wizualnej. Wśród niej na sto procent musi pojawić się logo, strona internetowa, wizytówka, ulotka firmowa a także szablon prezentacji i oferty firmowej.
Te elementy są najważniejsze i pod względem marketingowym są najbardziej wartościowym. Albowiem to właśnie on jest jednym z najważniejszych aspektów działalności każdej firmy. Na czym jednak powinien polegać marketing tego typu? W pierwszej kolejności musi on opierać się na wspomnianej wcześniej identyfikacji wizualnej i skutecznie współdziałać w tym zakresie z działaniami public relations, które również powinny być prowadzone w firmie. Po drugie marketing musi jasno i wyraźnie wyznaczać wszystkie targety sprzedażowe obowiązujące dla wszystkich pracowników w firmie. Te zaś muszą pojawić się w ich formatkach targetowych a zatem wyznacznikach ich premii.
Po trzecie i można powiedzieć, że najważniejsze konieczne jest zaplanowanie wszystkich działań marketingowych na poszczególne miesiące. Osoby zajmujące się marketingiem w danym podmiocie gospodarczym muszą przedstawić informację, kiedy i w jaki sposób wprowadzą nowy produkt na rynek, kiedy zmienią opakowanie dotychczasowego lub też, w jaki sposób chcą rozruszać tzw. martwe miesiące, które powodują znaczny spadek dochodów finansowych firmy. To są podstawowe zasady marketingu w praktycznie każdym podmiocie gospodarczym. A ich stosowanie zapewni sukces gospodarczy a co za tym za tym idzie zapewnią również sukces finansowy. Im on większy tym oczywiście zdecydowanie lepiej.