Pogotowie komputerowe kojarzy nam się przede wszystkim z nagłymi przypadkami, które mogą się każdemu z nas zdarzyć. Już sama analogia o pogotowia ratunkowego sprawia, że zawożąc swój komputer do takiego serwisu możemy być pewni, że zadziała on tak szybko, jak tylko będzie to możliwe. W przypadku dużego miasta, jakim jest np. Kraków, działalność profesjonalnej firmy zajmującej się tego rodzaju usługami informatycznymi ma ogromne znaczenie. Duże miasto o akademickim podłożu, to również spora liczba użytkowników komputerów. Niemal każdy z nich prędzej czy później znajdzie się w sytuacji, kiedy wskazana byłaby pomoc profesjonalisty.
Użytkownicy nie zawsze zdają sobie jednak sprawę z istnienia serwisów komputerowych. To błąd, ponieważ szukanie takich informacji w gorączkowy sposób, w stresie, w momencie gdy już coś się zepsuło. Może okazać się kiepskim rozwiązaniem. Znacznie lepszy wariant, to zapoznanie się ofertami kilku firm zajmujących się takim właśnie błyskawicznym serwisem komputerowym i wybranie tej jednaj, do której numer zawsze będziemy mieli gdzieś pod ręką. Jest to szczególnie ważnie w przypadku ludzi, którzy dużo pracują na komputerze.
Pogotowie komputerowe zajmuje się zwykle w pierwszej kolejności bardzo pilnymi naprawami, związanymi zarówno z problemami z systemem operacyjnym, jak i z uszkodzeniami fizycznymi poszczególnych części tego skomplikowanego urządzenia. Poza bieżącymi naprawami bardzo często zdarza się, że istnieje konieczność odzyskania utraconych danych. Każdemu zdarza się czasem za wiele skasować, czasem jednak problemem może być uszkodzenie fizyczne twardego dysku, które wymaga pracy laboratoryjnej. Nawet jeśli pracownicy serwisu komputerowego nie wykonują tego typu usług na miejscu, to zawsze mają kontakt z profesjonalnymi firmami zajmującymi się odzyskiwaniem danych. Wiedzą do kogo się zwrócić, by mieć pewność, że usługa zostanie wykonana dobrze.
Firmy tego typu świadczą często również usługi dodatkowe, które mogą dotyczyć np. szerokiego zakresu szkoleń informatycznych, choćby takich, które dotyczą nowo zainstalowanego oprogramowania. Niekiedy wymaga to skomplikowanego szkolenia.
Pogotowia komputerowe często zajmują się również hostingiem i przechowywaniem na swoich serwerach rozmaitych danych należących do klientów. Dość popularną również ostatnio usługą jest dostęp do helpdesku online. Wiele firm przyciąga właśnie w ten sposób swoich klientów, oferując im pomoc przez dwadzieścia cztery godziny na dobę.