W świecie reklam największą popularność zaskarbiła sobie wizytówka, inaczej mały kartonik na którym drukuje się podstawowe dane o naszej firmie. Wizytówka służy do podtrzymania kontaktu z nowymi, a także obecnymi klientami. W wielu firmach można spotkać wizytowniki, które ułatwiają porozumiewanie się z kontrahentami. Jedno jest pewne, ile na rynku jest firm reklamowych tyle też i wiedzy o wizytówkach, niestety fakty są straszne – większość ludzi która projektuje wizytówki, na ogół ma tylko pojęcie o tym jak zaprojektować, w większości przypadków brakuje niestety wiedzy marketingowej, i jasnych reguł które sprawiają, że nasza wizytówka jest idealna.
Jaka wizytówka jest idealna ?
To prostsze niż można by pomyśleć. Technologia i różnorodność programów graficznych sprawiła, że ludzie coraz częściej używają na wizytówkach zdjęć, kiedyś drukowanie wizytówek w pełnym kolorze było drogie, i średnio opłacalne. Dziś czasy się zmieniły i nie ma znaczenia czy drukujemy jeden czy dwa kolory – cena jest ta sama. Niedoświadczeni graficy korzystając z okazji, faszerują na wizytówkę wszystko co przyniesie im fantazja. W swoim życiu zajmując się reklamami spotkałem się już z wizytówkami na których są kalendarzyki, spotkałem się z wizytówkami na których są zdjęcia, a także mapki dojazdowe, niestety te praktyki są bardzo złe, dlaczego ? Dobra wizytówka, to prosta wizytówka, powinno znajdować się na niej logo firmy, oraz dane kontaktowe. W ekstremalnych przypadkach można zamieścić skrócony zarys usług, o ile zostanie miejsca.
Do czego służy wizytówka ?
Większość ludzi myli wizytówki z reklamami, uważają oni że wizytówka to podstawowa forma reklamy, jest to wielkim błędem, wizytówka służy jedynie do podtrzymania kontaktu z klientem. Do reklamy służą inne rzeczy jak ulotki, które są większe, czy jeszcze większe foldery, zawierające wszystkie niezbędne dane. Reklamą może być również strona internetowa, czy szyld. Wizytówkę, powinniśmy wręczać klientowi po to, aby nie zgubił naszego numeru telefonu, aby ułatwić z nami kontakt. Będzie to dużo tańsze, niż rozdawanie wizytówek po sklepach czy innych firmach. Za mniejsze pieniądze wydrukujemy większą ilość ulotek, które są bardziej zauważalne i to one mogą stanowić formę reklamy.
Wizytówki dobrej jakości
Decydując się na druk wizytówek, należy również zwrócić uwagę na ich jakość. Nieświadome osoby drukują wizytówki cyfrowo, jest to jedna z najgorszych opcji, najlepsze wizytówki wyjdą z offsetu, i takie kartoniki można dodatkowo uszlachetnić, co podniesie wartość naszej firmy oraz podkreśli dbałość o szczegóły. Jeśli ktoś chce naprawdę być zadowolony z wizytówek, polecam wizytówki na grubym papierze kredowym minimum 300g, a także foliowanie obustronne folią matową, do tego lakierowanie punktowe UV np naszego logo. Taka wizytówka będzie się wyróżniać na tle konkurencji, i nie kosztuje zbyt dużo. Na pewno klienci naszej firmy zatrzymają na niej oko, i zapamiętają ją bardzo pozytywnie, a jak wiadomo często w życiu to właśnie pierwsze wrażenie rzutuje na całokształt.