Ćwiczenia w okresie Menopauzy

Filed in Zdrowie by on 14 listopada 2012 0 Comments

Mnóstwo kobiet boi się menopauzy i tego jak będzie się czuć w tym czasie.

I rzeczywiście menopauza powoduje, że w trakcie jej trwania, wraz ze zmianami hormonalnymi może dochodzić do pewnych objawów. Objawy menopauzy są niezwykle różnorodne, zależą od kobiety – bóle głowy, zmiany nastrojów etc. Powodem występowania jest wygasanie czynności jajników objawy są dokładnie związane z menopauzą. Na szczęście istnieją leki, suplementy i pewne ćwiczenia ruchowe łagodzące objawy. Pomagają one w wielu przypadkach.

Ćwiczenia dla kobiet w czasie menopauzy są dobrane w taki sposób, żeby łagodzić główne dolegliwości – jednocześnie fizyczne, jak również psychiczne. Zajęcia tego typu są bardzo popularne wśród kobiet po 50. roku życia.

Pierwszą propozycją jest Cantienica.

Regularne ćwiczenia ochronią kobietę przed obniżaniem się narządów rodnych, a co za tym idzie bólami pleców. Wzmacnia mięśnie dna macicy oraz odcinka lędźwiowego kręgosłupa.

Przykładowym ćwiczeniem jest siadanie na brzegu krzesła, z wyprostowanymi plecami, głowa patrzy przed siebie. Stopy na ziemi są w rozkroku, mniej więcej na szerokość bioder. Dłonie dajemy pod pośladki, aby czuć tzw. guzy kulszowe. Następnie próbujemy rękami przysunąć je do siebie, bez napinania mięśni pośladków.

Drugą propozycją jest joga hormonalna.

Jej celem jest wyciszenie – zapobiega huśtawce nastrojów. Ponadto wzmacnia mięśnie oraz pobudza krążenie. Podobno stymuluje ona wydzielanie estrogenu.

Przykładowym ćwiczeniem jest siadanie na podłodze z jedną nogą wyprostowaną, a drugą zgiętą w kolanie i zarzuconą (stopa zgiętej nogi znajduje się na podłodze obok kolana prostej nogi – na jej zewnętrznej stronie). Następnie nabieramy powietrza nosem i  jednocześnie zaciskamy mięśnie krocza. Wydychając powietrze rozluźniamy je. Powtarzamy to 10-12 razy i zmieniamy stronę.

Kolejną propozycją jest Pelvicore.

Zapobiega nieotrzymaniu moczu, a także poprawia współżycie. Stanowi trening mięśni pleców, brzuch, dna miednicy, który polega na ich napinaniu i rozluźnianiu.

Przykładowym ćwiczeniem jest kładzenie się na boku, oparcie się na łokciu i lekkie zginanie  kolana. W tej pozycji maksymalnie wciągamy brzuch, przytrzymując przez 7 sekund i puszczamy. Powtarzamy je po cztery razy na jednym boku.

Te i inne rodzaje ćwiczeń pomogą nie tylko przy objawach, ale także w ogólnej poprawie kondycji organizmu.  Warto więc wypróbować jedną z nich. Niektóre kobiety odczuwają tak silne objawy menopauzy, że nie są w stanie zwyczajnie funkcjonować. Lekarze najczęściej proponują hormonalną terapię zastępczą. Jednak nie wyklucza ona skorzystania z ćwiczeń fizycznych.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *