Transport międzynarodowy – tabor

Filed in Biznes by on 23 lutego 2020 0 Comments

Przewóz towarów oferowanych przez firmy transportowo-spedycyjne odbywa się z wykorzystaniem taboru czyli floty samochodowej, w skład której wchodzą wszystkie pojazdy, zarówno osobowe jak i ciężarowe, którymi organizowane są przewozy w ramach jednej firmy transportowej.

Duża, rozbudowana flota samochodowa pozwala firmie świadczącej usługi transportowe na przewóz większej ilości ładunków o różnej specyfice i o różnych gabarytach. Im większym taborem o różnym przeznaczeniu dysponuje firma tym bardziej staje się ona konkurencyjna na rynku firm oferujących usługi transportowe i jest w stanie sprostać większej ilości oczekiwań ze strony klientów.

Podstawowe informacje na temat taboru

W przypadku transportu drogowego tabor, inaczej nazywany flotą samochodową to zazwyczaj samochody ciężarowe z różnymi naczepami dostosowanymi do przewozu różnych towarów. Zazwyczaj stosowane są naczepy do przewozu ładunków wielogabrytowych, naczepy chłodnie czy standardowe, uniwersalne naczepy przeznaczone do przewozu większości rodzajów towarów. Istnieją pewne wymogi związane z samochodami ciężarowymi przeznaczonymi do transportu towarów. Jednym z takich wymagań jest oczywiście przeprowadzenie badań sprawnościowych i testów diagnostyczno-technicznych pojazdów, ustalenie i przestrzeganie harmonogramu serwisowania pojazdów oraz konieczność posiadania tachografu, którego zadaniem jest zliczanie czasu pracy kierowcy – jego aktywności ruchowej oraz czasu odpoczynku. Dodatkowo, tachograf mierzy prędkość w danym momencie oraz pełni rolę ogranicznika prędkości, ponieważ samochody ciężarowe nie powinny przekraczać prędkości 90 km/h.

Bardzo ważna kwestią związaną z taborem firm transportowo-spedycyjnych jest kwestia ilości zbiorników paliwowych. W przypadku dużych pojazdów ciężarowych przeznaczonych przede wszystkim na transport międzynarodowy zdecydowanie lepiej sprawdzą się dwa zbiorniki paliwowe, które dają możliwość przejechania całej trasy bez konieczności tankowania na zagranicznych stacjach benzynowych. Natomiast pojazdy wykorzystywane głównie do przewozu towarów w ramach transportu krajowego wyposażone są w pojedynczy zbiornik na paliwo, ponieważ jest on w zupełności wystarczający, a dodatkowo koszt całego pojazdu jest mniejszy. Średnia wielkość zbiornika to około 1000 – 1200 l, co pozwala na przejechanie trasy o długości około 3500 km bez konieczności dodatkowego tankowania.

Ponadto w przypadku taboru, podobnie jak w przypadku aut osobowych, wymagane jest posiadanie obowiązkowego wyposażenia takiego jak gaśnica, apteczka, dwa trójkąty, a także posiadanie elementów przeznaczonych do zabezpieczenia przewożonego towaru na przykład różnego rodzaju pasy, linki czy belki.

Profesjonalne firmy transportowo-spedycyjne starają się stale rozbudowywać swoją flotę, aby móc zaproponować klientom szerszą ofertę usług transportowych oraz umocnić swoją pozycję na rynku transportu krajowego i międzynarodowego.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *